מלוחמת החופש לשוברת קופות

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הסרט  HARRIET  – הארייט טאבמן מלוחמת החופש לשוברת קופות בארה”ב, בקרוב בבתי הקולנוע בישראל

הסיפור ההיסטורי מעורר השראה לכל הנשים באשר הן, הארייט טאבמן לוחמת זכויות האדם האפרו האמריקאית, לוחמת נגד העבדות והמציאות האכזרית של חייה במרילנד, אמריקה של אמצע המאה ה19. הארייט טאבמן הצליחה לברוח לחפשי ולא הסתפקה בכך, הארייט טאבמן חזרה למקומות המדכאים את נפשם וחירותם של בני האדם מעבר לעבודה וניצול. בשלושה עשר מסעות היא משחררת מעל 70 עבדים, תוך סיכון נפש. טלטלות וקשיים. בעזרת קבוצת “רכבת המחתרת” מתנגדי החיים בצל העבדות, שמטרתם לעזור בנתיבי מילוט, ולהעניק בתי מחסה לעבדים, היא דומיננטית, אמיצה, אמונתה היא חופש האדם אם לא מות. הסיפור ההיסטורי של תקופת העבדות בארה”ב עדיין מצליח להעסיק ולרתק את קהל היוצרים, הצופים בארה”ב, ומסתמן כשובר קופות לא רק במקרה הלוקלי, אלא בכל מדינה וחברה בה שוויון, נושא מגדרי ופמיניזם נמנים בשיח הציבורי, מעבר לסרט מותח קולח, מהיר מרגש וסוחף.

ז’אנר: דרמה, אהבה ומתח.

שפה: אנגלית

בימוי: קאסי למונס

הפצה: טוליפ tulip intertainment

הסרט  “הארייט”, עוסק בסיפור של לוחמת הצדק, פמיניסטית, אמיצה וסוחפת הארייט טאבמן בכיכובה של השחקנית סינתיה אריבו ג’אנל מונה, אשר מכונה  “משה רבינו” בדומה לסיפור התנכי, כמובילה את העבדים לחופש בשליחות השם, וכמתחפשת לדמות גבר במסעות השחרור. הארייט פורצת גבולות ומוסכמות, חדורת מטרה באמונתה לחופש, כשרוח האלוהים מנחה אותה,

לטעמי, הסרט חשוב מאוד ומעורר השראה במיוחד בחברה שעדיין במאה ה21 הגזענות, אי שוויון מגדרי, וחוסר צדק חברתי עדיין מרחפים באווירה ובפוליטיקה הפטריארכלית. אי אפשר שלא להזדהות עם דמויות הנשים סינתיה אריבו בתפקיד מושלם של הארייט וג’אנל מונה בתפקיד מנהלת המעון לנשים.

מומלץ לצפייה, חובה עבור כל הנשים בעולם! אסור לפספס! המלצה של רות ♥♥♥♥♥ 

הארייט – HARRIET, סרט מעולה, מעורר השראה על יכולתן וכוחן של נשים להלחם, למחות, לשנות חברה ותודעה. המלצה לסרט הארייט – HARRIET מחודש ינואר 2020 ברחבי אולמות הקולנוע הנבחרים בישראל.

המלצה של רות סרט השבוע הארייט – HARRIET, יח”צ: רני רהב, תקציבאית: יפעת רובינשטיין 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים