מזמינים אתכם: להקרנת סרט חינם במימון הבנק הבינלאומי

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

פרויקט “תרבות וקהילה” של הבנק הבינלאומי מזמין אתכם מנויי 106il לסרט חינם מותנה  בהרשמה מראש

“ירושלמים לא יודעים לשחות” –סרטה של רותם להמן 

19/6/14 , יום חמישי בשעה 20:00 

אודיטוריום בית הבנק הבינלאומי, רוטשילד 42, תל אביב

בסיום ההקרנה תקיים אוצרת התוכנית, יעל שוב, שיחה עם במאית  הסרט

“ירושלמים לא יודעים לשחות” מספר את  סיפורם של חמישה קשישים ירושלמים שמעולם לא למדו לשחות ולעת זקנה אזרו אומץ והחליטו “לקפוץ למים”. דרך תהליך לימוד השחייה נחשף סיפור חייהם האישי של חברי הקבוצה. דמויות אלו, שכל אחת מהן היא בעלת עולם ייחודי משל עצמה, מייצגות ביחד את הוויית החיים הירושלמית של פעם. לימוד השחייה מהווה עבורם הגשמת חלום, פעילות גופנית בריאה ופעילות חברתית המפיגה את הבדידות וקשיי ההזדקנות בבית האבות. בערוב ימיהם הם לומדים לראשונה לשחות מתוך התלהבות והתרגשות, בדומה לפעוט העושה את צעדיו הראשונים בהליכה. במקביל, נרקמת מערכת יחסים הדדית מיוחדת בין במאית הסרט שהיא מדריכת השחייה לבין הדמויות שמלמדות אותה לא פחות מאשר היא מלמדת אותן.

ירושלמים לא יודעים לשחות - קרדיט צילום - פז אדרי ומוחמד אבו סלמה
ירושלמים לא יודעים לשחות - קרדיט צילום - פז אדרי ומוחמד אבו סלמה

על תהליך העבודה מספרת רותם להמן: “כמדריכת שחייה ומאמנת זכיתי ללמד אנשים רבים לשחות. אבל תמיד רציתי ללמד את הסבים והסבתות שלי לשחות. המחשבה, ללמד אותם משהו חדש שמעולם לא הייתה להם ההזדמנות ללמוד, קסמה לי. דווקא הסבא והסבתות שלי שכל כך רציתי ללמד סירבו. הסירוב להצעה שלי וחוסר הרצון לשתף פעולה אכזבו אותי והותירו בי דחף בלתי נרגע שעורר בי את הרצון לחקור ולהגיע להבנה שכמוהם קיים דור שלם של ירושלמים שלא יודעים לשחות. לכן החלטתי להקים קבוצה “נבחרת” של ירושלמים בני גיל הזהב וללמד אותם.

ההכרות עם אותה קבוצת קשישים, שהפכו להיות הסבים והסבתות עבורי, אפשרה לי להציץ פנימה אל תוך עולמם וגרמה לי להסתכל על הזקנה בצורה שונה. במהלך התהליך, ככל שהתקרבנו יותר והתגברנו על מכשולים הבנתי שאכן הזקנה מביאה איתה קושי ועצבות אך מצד שני היא מלאה במורכבות, בהנאה, בניצחונות קטנים וביופי. הסטריאוטיפ על הזקנה התנפץ לי ודרך הסרט אני רוצה לנפץ אותו לעוד אנשים. הגעתי להכרה כי תקופת הזקנה והחיים בבית האבות יכולה להיות מהנה ואף לחלק מהאנשים זאת איננה תחנה אחרונה אלא התחלה חדשה. חמשת הקשישים המדהימים האלו שזכיתי להכיר, מתגברים על מכשול גדול שליווה אותם במשך כל חייהם והם עושים זאת בגיל 80 בהצלחה גדולה”.

בתום ההקרנה תשוחח יעל שוב עם במאית הסרט, רותם להמן.

פרויקט “תרבות וקהילה” של הבנק הבינלאומי יקרין את הסרט “ירושלמים לא יודעים לשחות”, בבימויה  של רותם להמן.  הסרט, זוכה הפרס השני בפסטיבל קולנוע דרום, מוקרן במסגרת סדרת הסרטים הדוקומנטריים ‘רחוק/קרוב’ אותה אוצרת ומנחה יעל שוב.

הפרויקט הקהילתי של הבנק הבינלאומי-“תרבות וקהילה”, הפועל מזה כארבע שנים, שם לו למטרה לעודד ולקדם יצירה אמנותית איכותית מהפריפריה ולהעניק לה הזדמנות לחשיפה בלב תל אביב. במסגרת הפרויקט מועלים אירועים מעולם הקולנוע, המוסיקה, התיאטרון, המחול ועוד. כל האירועים מתקיימים להנאת הציבור הרחב, ללא תשלום באודיטוריום בית הבנק הבינלאומי בשדרות רוטשילד 42 ת”א.

ההקרנה תתקיים ביום חמישי ה 19/6/14 בשעה 20:00

באודיטוריום בית הבנק הבינלאומי, רוטשילד 42, תל אביב

הכניסה לקהל הרחב ללא תשלום, מותנית ברישום מראש

בטל’: 03-5130001 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים