חמישים שנה למוזיאון ישראל.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp
50 שנה למוזיאון ישראל
50 שנה למוזיאון ישראל
50 שנה למוזיאון ישראל

מוזיאון ישראל, רכש לעצמו מקום של כבוד בין מוזאוני העולם. בחודש מאי הקרוב יציין 50 שנה להיווסדו. חלומם של שאגל וטדי קולג על אבני הטרשים למערב מרחביה מ 1960 התגשמו. מוזיאון ישראל הוא במת האמנות הישראלית כיום. המוזיאון נחשב למוסד התרבות הגדול במדינה. מידי שנה מיליוני מבקרים מחו”ל מגיעים למוזיאון שמשמש שגריר של כבוד לתרבות ולמדינת ישראל. 

בפתחה של שנת החמישים, ציין המוזיאון את התכנית הייחודית הצפויה לרגל המאורע. תערוכות שייצגו מחד גיסא את אוספי המוזיאון ומאידך את טיב הקשרים הבינלאומיים.

לשפע התערוכות תתלווה תכנית ארועים עשירה ומגוונת. מסיבת יום ההולדת תערך ב11 במאי, במהלכה המוזיאון יהיה פתוח חינם לקהל הרחב לשפע של תערוכות, סיורים, וסדנאות. הופעות מוזיקה בהשתתפות: חווה אלברשטיין, שלומי שבת, כנסיית השכל, ארקדי דוכין ועוד.

 

התערוכה הראשונה שנפתחה בימים אלו היא 6 אמנים 6 פרויקטים (עד 29 אוגוסט), תערוכה אמנות ישראלית עכשווית של האמנים גלעד רטמן, אורי גרשוני, דנה לוי, טמיר ליכטנברג, רועי קופר, ועידו מיכאלי.

תכנית התערוכות הייחודיות שיוקדשו לשנות נחמישים השנה הם:

1965 היום – עוסקת באופיה האמנות הישראלית של שנת ייסוד המוזיאון (31 במרס – 29 באוגוסט) ויהי נבו – היכל הספר(/4/1519 עד 30/4/16), קיצור תולדות האנושות – של יובל הררי נח בהשראת רב המכר(1/5 עד 26/12), חידוש תצוגת הקבע דן רייזנר – עיצוב גרפי בישראל(מ 1/5/15 למשך שנה 5/16),יום הולדת – תיאורים של יום הלדת באמנות, תערוכה בקופסא,- מזכרות מכל מה שעלה במוזאון, לילה יורד על ברלין – יצירות מופת של ארנסט לודויג קירכנר, אמיל נולדה, קרל שמידט מגדולי האמנות האקספרסיוניסטית ועוד ציורי מופת מהגלריה הלאומית של ברלין(10/15 עד 1/16), מאן ריי – משוואות אנושיות תערוכה המוקדשת לאחד מגדולי אמנות המאה ה20 הכוללת יותר מ100 יצירות של האומן(10/15עד1/16)

בנוסף לתערוכות מעניינות אלו, המוזיאון יחדש את תצוגת הקבע של אמנות ישראלית.

50 שנה למוזיאון ישראל
יצירות מופת מהגלריה הלאומית של ברלין – ארנסט לודויג קירכנר.1914

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים