הפסטיבל ה-15 לקולנוע יהודי בירושלים

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

30 בנובמבר עד 6 בדצמבר, חנוכה, סינמטק ירושלים

50 סרטים בבכורה ישראלית, מרתון סרטי אוכל ופסטיבל אוכל עם שפים מובילים, חגיגות 100 שנים לסרט הראשון שנעשה על החיים בארץ ישראל, פרס מפעל חיים לבמאית אניישקה הולנד, מפגשים עם יוצרים מהארץ ומחו”ל, מוסיקה חיה ועוד בפסטיבל ה-15 לקולנוע יהודי בסינמטק ירושלים!

מתוך הסרט peace after marriage
מתוך הסרט peace after marriage

הפסטיבל לקולנוע יהודי בירושלים יתקיים השנה בפעם ה-15, בחג החנוכה. הפסטיבל החל את דרכו בשנת 1999, ומאז מתקיים בכל שנה בחודש דצמבר. תוכנית הפסטיבל אוצרת בחובה הזדמנות לבחון נושאים רבים ומגוונים הקשורים בשאלת הזהות היהודית; אמונה, אמנות, תרבות, פילוסופיה, מוסיקה, אוכל, אורח חיים בארץ ובגולה והקשר בין היהדות לדתות אחרות. הפסטיבל שם דגש על הדרכים השונות להיות יהודי ומתייחס לאישי ולקולקטיבי דרך ערכים פלורליסטים וחופש האמונה. בפסטיבל מוצגים עשרות סרטים מהארץ ומהעולם, סרטי עלילה וסרטים תיעודיים, סרטים קצרים וסרטי אנימציה בקטגוריות שונות: ישראלי, פנורמה ודוקומנטרי. מלבד הסרטים המוקרנים מידי ערב, מקיים הפסטיבל רטרוספקטיבות, תחרויות, הרצאות, מפגשים ודיונים של יוצרים צעירים מהארץ ומחו”ל לצד הופעות של מוסיקה חיה ואירועים מיוחדים וכל זאת באווירה חמה ומיוחדת בסינמטק ירושלים במעטפת של חג החנוכה.

הסרט הפותח את הפסטיבל הוא Peace after marriage של הבמאי הירדני אמריקאי גאזי אלבוליווי. זהו סיפור אהבה כנגד כל הסיכויים! דרמה קומית המספרת את סיפורו של צעיר ניו-יורקי בודד ממוצא פלסטיני שנישא לצעירה ישראלית במטרה לזכות בגרין-קארד. נישואים אלו מאלצים את משפחותיהם להתעמת עם התרבויות השונות. הסרט בהשתתפות: גאזי אלבוליווי, היאם עבאס, עינת טובי, עומר ברנע ועוד. אלבוליווי, שמשחק בתפקיד הראשי בסרט, יגיע לישראל להקרנת הסרט.

הפסטיבל יעניק השנה פרס מפעל חיים לבמאית הפולנייה עטורת הפרסים אניישקה הולנד, אשר הייתה מועמדת לאוסקר. בין סרטיה: “באפילה”, “אירופה אירופה”, “סוד הגן הנעלם” ועוד. במסגרת ביקורה של הולנד יוקרן הסרט “קציר הזעם” מ-1985. כמו כן, במהלך הפסטיבל תתקיים הקרנה חגיגית במלוא 100 שנים לסרט “חיי היהודים בפלשתין”. זהו הסרט הראשון שנעשה על החיים בארץ ישראל, אשר צולם בשנת 1913. הסרט יוקרן בעותק משוחזר ועם אדפטציה מוסיקלית חדשה. חלק רחב מסרטי הפסטיבל השנה יוקדשו לנושא האוכל היהודי ויוקמו דוכני אוכל יהודי של מיטב השפים הירושלמיים.
עוד בפסטיבל, תחרות סרטים קצרים ע”ש בניה צוקרמן. הסרטים המשתתפים בתחרות עוסקים בנושאים הקשורים לחברה הישראלית בימינו ובחוויה היהודית העכשווית.

מתוך הסרט peace after marriage
מתוך הסרט peace after marriage

בפסטיבל יוקרנו למעלה מ-50 סרטים בבכורה ישראלית.

התכנית הפסטיבל המלאה תפורסם בהמשך.

מנהלת אמנותית: דניאלה תורג’מן
מפיק: ערן פולישוק

מכירת הכרטיסים לפסטיבל תחל בתאריך 15 בנובמבר. כרטיסים ניתן לרכוש באתר הסינמטק

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים