הספר השרון וכל נתיבותיו

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הוצאת הספרים של יד יצחק בן-צבי, משיקה ספר חדש, ‘השרון וכל נתיבותיו’, החושף את הקוראים ל- 37 סיורים מהנים ב- 11 אתרים בשרון. הספר מיועד לכל אוהבי נופיה של ישראל: משפחות ויחידים, לנוסעים ברכבים, למטיבי הלכת ולרוכבי האופנים.

הספר ‘השרון וכל נתיבותיו’, בהוצאת הספרים של יד יצחק בן-צבי, חושף לראשונה בפני הקוראים את צפונותיו של חבל ארץ המצוי במרכז המדינה, שלכאורה גלוי ומוכר לכל, אולם גם  בו רבות הפינות הנעלמות: מבני אחוזה, גנים מעוצבים, בארות, מתקני ביטחון, חוות, שדרות ברושים עתיקים, שערים מחלידים, חורשות אלונים ושמורות טבע, שאליהן נקשרו דמויות ואירועים מרכזיים בתולדות העם והארץ. כל עוד כוסה השרון במטעי פרדסים נחבאו כל אלו, אך בשלהי שנות השמונים של המאה העשרים החלה עקירת הפרדסים, אתרים רבים נחשפו, ומכבש הפיתוח איים על השרידים ההיסטוריים ועל הנופים הייחודיים.

הספר ‘השרון וכל נתיבותיו’, מפענח את חידת השרון ואתריו ומזמין קוראים ומסיירים לטייל בשרון, ברגל, ברכב או באופניים. להתענג על נופי השרון ולהכירם באמצעות סיפורים היסטוריים מרתקים, מגוון מפות הכוללות את מסלולי הסיורים, התרשימים העשירים והתצלומים המרהיבים. הספר מציג אחד עשר שערים ובכל שער מגוון של מסלולים הבנויים על פי נושאים ואזורים בשרון היוצרים יחדיו את הפסיפס ההיסטורי, היישובי והנופי הצבעוני כל כך של השרון.

הספר מיועד לקוראים ולמסיירים, לאוהבי נופיה של ארץ ישראל, תולדותיה ומורשתה הציונית, ליחידים ולמשפחות, לנוסעים, להולכי רגל ולרוכבי אופניים. בין המסלולים המוצעים בספר: סיורים בחוות ואחוזות מצפון לכפר סבא בניהם: גן הברון דה מנשה, קלמניה ובית ברל, תל אשר וגן חיים, רמת הכובש ומשק ‘האוצר האבוד’. סיורים לאורך נחל אלכסנדר – החל ממעלה הנחל הכולל את יד חנה ונחל שכם ועד מורד הנחל ומפרץ מכמורת. סיור ברעננה והרצליה המכונות ‘אמריקה בארץ ישראל’, בעקבות מקימי האחוזות, תופעה שהחלה בשנים שקדמו למלחמת העולם הראשונה והותירו את חותמה בשני היישובים רעננה והרצליה.

סיור ברמות השבים שהינו היישוב החקלאי הראשון של עולי גרמניה, אנשי המעמד הבינוני שהתיישבו על אדמה פרטית. סיורים באזור נתניה הכוללים את המצודה, בית הבאר, שמורת אירוס הארגמן, אנדרטת אלכסנדרוני, חורשת הסרג’נטים, פרדס הגדוד ועוד.

הספר ‘השרון וכל נתיבותיו’, סוקר את ייחודם של נופי השרון נכסי הטבע שלו, אתריו הארכיאולוגים והיישובים שהוקמו משלהי המאה התשע-עשרה ואילך בגלי העלייה היהודית. הספר ממוקד במפעל ההתיישבות הציוני בשרון בעת החדשה, החל מרכישת הקרקעות, מגוון צורות ההתיישבות באזור בניהם: מושבות, אחוזות, קיבוצים, מושבים, ערים ויישובים קהילתיים וכלה באיומים בני ימננו הנשקפים לעתידן של שמורות הטבע והריאות הירוקות בחבל ארץ זה.

לכתיבת הספר חברו פרופ’ עירית עמית־כהן, מרצה במחלקה לגיאוגרפיה וסביבה באוניברסיטת בר אילן, וד”ר רינה (רייניץ) אידן, מרצה במחלקה ללימודי ארץ ישראל בבית ברל. הכותבות מוכרות כחוקרות בכירות של השרון, המכירות לעומק את נכסי ונופי השרון ואת עברו ההיסטורי של המקום. בספר זה  חולקות מחברות הספר את ידיעותיהן ואת אהבתן לשרון עם הציבור הרחב.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים