דלית אל כרמל, ‘כפר ביקרתם’? המלצת השבוע

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

פרויקט “כפר ביקרתם”  תכנית למודעות ולהגברת התיירות בכפרים אותנטיים של דרוזים וצ’רקסים ברחבי הארץ, הפרויקט למי שלא מכיר, הנו יוזמת משרד התיירות, והמשרד לפיתוח הנגב והגליל. במסגרת התכנית יצאתי לאחד מהכפרים היפים “דלית אל כרמל”, הישוב הכפרי הגדול ביותר של המגזר הדרוזי בישראל, מקומו של הישוב דלית אל כרמל אטרקטיבי, על צלע הר הכרמל הטובל בירוק ושדות מוריקים אשר הובילו אותי לא בכדי דווקא לכאן. הבוקר החל בביקור בצימרים בין שפע העצים והצמחייה “גן עדן” המשקיף על מרחבי הכרמל והכפר. המקום מציע צימרים במחיר שפויי למשפחות ולזוגות עם אירוח דרוזי מסביר פנים, כאן משפחה של הורים +שני ילדים תשלם לצימר כ- 850 ש”ח , במתחם כחמש עשרה יחידות אירוח, כל החדרים מאובזרים במיטב הריהוט הכפרי ומעוצבים בסגנון מיוחד, הכולל פינת ישיבה מזרחית מסוגננת, חדר אוכל, טלוויזיה בכבלים, מזגנים, ג’קוזי ועוד. יתרון נוסף וייחודי במקום ספא עם חמאם תורכי להזמנות: האשם דיידאן 052-642627 לקוראים ולמנויים של 106 הנחה על סך 10%.  בדלית אל כרמל ישנם כ 30 מתחמי צימרים לבחירה במחירים שפויים ומזמינים.

מכאן ניתן לשמוע וללמוד על המסורת הדרוזית וכמובן לצאת לסיורים באזור ובסביבה הקרובה שופעת אטרקציות מכל הסוגים ולכל המשפחה.

   צימרים ‘גן עדן’ צילום 106il תיירות

ארוחת בוקר - צימר גן עדן - דלית אל כרמל, תירות 106ilחדר האוכל ב’גן עדן’,

צימרים בגן עדן דלית אל כרמל תיירות 106il

ראש המועצה של דלית אל כרמל טופיק חלבי

צימרים גן עדן - דלית אל כרמל, תיירות 106il ג'קוזי וחמאם תורכי בצימר גן עדן - דלית אל כרמל 106ilתיירות

יסמין – nature& plant center’ במרכז המבקרים של מועין ופותה חלבי תיהנו מחוויה של מוצרים מהר הכרמל המבוססים על מסורת עתיקת יומין ועל ידע שעבר מדור לדור לטיפוח ולטיפול בגוף כדי לסייע לחיסון מפני מחלות או טיפול אורגני בהם. במקום תמצאו שפע של חליטות “תה מלכים” בריא, שמנים לטיפוח עור, חלב עיזים וגמלים טבעי וטיפולי, גבינות ולבנה דרוזים, שמני זית משובחים, סבוני סבתא כמו פעם, ותבלינים בעלי ניחוח טעים. כאן תוכלו לקבל ממועין הסבר מדויק על סגולות ריפויי של כל הצמחים הקיימים ובמיוחד על הצמחים הייחודים לאזור והשימוש בהם.  

'יסמין' דלית אל כרמל 106ilתיירות

'יסמין' - דלית אל כרמל, צילום צמחים אורגנים בעלי סגולות ריפוי האופינים לאזור 106il תיירות

 תבלינים, חליטות תה, צמחים לחיזוק וריפוי  106il תיירות מאת: רות ברונשטיין

 ‘יסמין’ דלית אל כרמל 106ilתיירות

  צמחים בעלי סגולות ריפוי מיוחדים הגדלים לאזור 106il תיירות

 תבלינים, חליטות תה, צמחים לחיזוק וריפוי        106il תיירות

סיורי תיירות, המתמקדים באמנות המקומית הם מרכיב חשוב ומעניין של התרבות . הטרנד נפוץ בכל העולם ע”י המוני מבקרים ותיירנים . כאן בדלית אל כרמל האומנות תופסת את גולת הכותרת של מקום. בדלית אל כרמל נמצאים אומנים בעלי שם עולמי, אחד מהם הוא האומן ‘אלקרא סאלח’ שהפך לאמן בינלאומי, בצעירותו, במשך 12 שנים, האסיסטנט של מרסל ינקו האומן הדגול, הצייר, ארכיטקט ואדריכל, ממייסדי זרם ה”דאדא” באומנות וממנהיגי הקונסטרוקטיביזם ממזרח אירופה, יליד רומניה מבין ראשוני כפר האומנים – עין הוד  (על שמו מוזיאון מרסל ינקו). סאלח מזמין את המבקרים לצפות בעבודותיו, בגלריה הממוקמת בסמוך לביתו ובסמוך לסטודיו המרשים שלו. בתערוכה העכשווית שבגלריה תוכלו לראות ציורי אקריליק המשלבים חומרים נוספים כמו גיר שחור ופחם, ציורי נוף ראליסטים בשילוב אבסטרקטי המתארים במלוא עצמתם את הכרמל בשילוב מראות של הישרדות כאב ועדות למה שקרה, השריפה והאסון שהיה כאן, דרכם ראיתי את הפחד והכאב מן העבר יחד עם אופטימיות לעבר העתיד, הבאה לידי ביטוי, בצבעונית המרגשת והמרשימה של ציוריו. אחד היתרונות של המקום, מעבר לערך האמנותי שבו, הוא האפשרות הזמינה לבקר בגלריה בכל שעה שתחפצו לבקר, כל שעליכם לעשות לבוא לגלריה ברחוב אלקרא 1/9 או להתקשר לאומן 054-4211750 ,04-8393326

 צילום: הגלריה של סאלח אלקרא -דלית אל כרמל 106il תיירות

 ציור אקריליק של הצייר אלקרא סאלח 106il תיירות מאת רות ברונשטיין

סאם בהכנת ציור אווירה דקורטיבי בגלריה דלית אל כרמל, 106il סיורי אמנות ותיירות

 צילום: הגלריה של הצייר ‘סאלח אלקרא’ – 106il תיירות ואמנות בדלית אל כרמל

 ציור אקריליק של הצייר ‘אלקרא סאלח’ 106il תיירות ואמנות בדלית אל כרמל

סאם בהכנת ציור אווירה דקורטיבי בגלריה שבמרכז הכפר,

גלריה נוספת ומפורסמת במקום, היא הגלריה המסחרית והפופוליסטית של סאם, ציוריו הדקורטיביים מקשטים בתים רבים בארץ… חנות הגלריה  ברחוב המרכזי של הכפר, סאם חלבי צעיר בן 24 לסאם סיפור חיים מיוחד, הוא בן יחיד לתשע בנות, אמו גלתה את כישרונו מילדות, כדי לעזור לפרנס את משפחתו עוד בגיל 13 הוא התפרנס ממקצוע אסיסטנט לציירים ידועים מעין הוד. הגלריה של סאם היא מסחרית וציוריו הם ציורי אווירה, כאן תוכלו לרכוש כל סגנון אומנותי שחשקה בו נפשכם במחיר עממי. יתרה מכך סאם מאפשר לצפות במהלך עבודת יצירותיו.

דלית אל כרמל הישוב הדרוזי ספג אבדות בחיי אדם במלחמות ישראל. לזכר הנופלים מהעדה הדרוזית, בקרנו במוזיאון ההנצחה לחיילים הנופלים בבית יד לבנים,המקום משמש מעין בית תרבות ומוסד לכל המשפחות השכולות הדרוזיות בישראל (מדי שנה נערך בבית טקס אזכרה לחללים הדרוזים בנוכחות שרים מממשלת ישראל ומכובדים מהעדה ומזרועות הביטחון).                                                   

המקום במהותו הסמלית, הינו חבל הקשר וברית הדמים שנרקמה בין העדה הדרוזית ליהודים בארץ עוד לפני קום המדינה ועד ימינו כיום. כאן מדריכת הסיורים תושבת המקום, בתיאום מראש, מעבירה למבקרים הרצאה, הסבר קצר על העדה הדרוזית, ההוויה הדת והתרבות הדרוזית . בתקופת הפסטיבל המתקיים לאורך השנה מתקיימים סיורים מאורגנים במקום לקהל הרחב, בחינם!  לפרטים היכנסו לדף הפייסבוק לבדיקת מועד הסיור הקרוב. לדברי רפיק חלבי איש התקשורת לשעבר וראש המועצה המקומית דלית אל כרמל “האוכלוסיה מונה כ 6000 איש, כאשר אחוז גבוה מהחילים בכפר משרתים ביחידות קרביות ובקבע ביחס לאוכלוסיה ולמקומות אחרים בארץ”

יד לבנים - קיר הנצחת החיילים הנופלים במערכות ישראל, דלית אל כרמל 106il מרכזי מבקרים

יד לבנים - מרכז הנצחה לחיילים שנפלו במערכות ישראל, דלית אל כרמל. 106il מרכזי מבקרים

 יד לבנים – קיר הנצחת החיילים הנופלים במערכות ישראל, דלית אל כרמל. 106il מרכזי מבקרים

 יד לבנים – מרכז הנצחה לחיילים שנפלו במערכות ישראל, דלית אל כרמל. 106il מרכזי מבקרים

השוק התיירותי במרכז דלית אל כרמל  שוקק מבקרים רבים, הבאים ליהנות ממגוון החנויות הרבות המציעות  מזכרות, כלי בית, שטיחים, ואקססוריז לצד מקומות המגישים מאכלים עממים כמו חומוס פלפל ושוארמה, חנויות לממתקים ומני מאפה אותנטיים מקומיים. בדלית אל כרמל מסעדות עממיות רבות המציעות אוכל מזרחי אותנטי משובח, פלפל, חומוס ושלל סלטים ומני בשרים, לצד מסעדות גרומה יוקרתיות כמו במסעדת אנדרין של עמית חלבי  04-8597395 ועוד.   לאוהבי חומוס ומאכלים מזרחיים אותנטיים טריים וטעימים מאוד ובמחירים סבירים, אני ממליצה להיכנס למסעדת ‘לב הכפר’.      מסעדת ‘לב הכפר’ממוקמת באזור העתיק והמשופץ של הכפר, בין סמטאות ציוריות ממבני אבן מרהיבים, באזור השקט יותר של דלית אל כרמל. המסעדה בעלת חומוס מעולה במגוון תוספות, סלטים טריים, פלפל, תבשילים דרוזים ביתיים, כמו ממולאים, מג’דרה ותבשילי בורגול עדשים וירקות ומבחר ענק של בשרים על האש. לסיום למנה האחרונה, תוכלו לשבת בחצר הצדדית והמקורה של המסעדה , אליה יוגשו בקלוואה ביתית מעולה, מעשי ידי בעלת המקום לצד שתייה חמה.  טעים ומומלץ באחריות! להזמנות 04-8393990 בדרככם חזרה ביציאה מהכפר, אם טרם שבעתם תוכלו לעצור וליהנות מפיתה דרוזית ולבנה מקומית, באחד מהמקומות הרבים שבצידי הכביש, בין עצי הזית הפסטוראליים. לסיכום הסיור שלי ,  מדלית אל כרמל לא תצאו רעבים או לא מרוצים. תבלו בכיף!!! 

בית דרוזי אותנטי עתיק, דלית אל כרמל 106il תיירות
ביקור בבית דרוזי אותנטי עתיק לשימור, דלית אל כרמל 106il תיירות

 

המארחים מסעדת 'לב הכפר' 106il תיירות
המארחים מסעדת 'לב הכפר' 106il תיירות

רוצים להמשיך לטייל ? בסמוך לדלית אל כרמל אתרים הסטוריים כמו: מוחרקה, ‘חרבת אלקרק’, ‘חרבת סומאקה’, ‘חירבת רוקלטיה’ ומעיינות. כמובן שכדאי להיכנס לאתר כדי לראות המלצות על סיורים בכפרים נוספים שמשתתפים ב פרויקט “כפר ביקרתם” אשר בליווי משרד התיירות, המשרד לפיתוח הנגב והגליל, משרד ראש הממשלה הרשות לפיתוח הגליל ורכזי התיירות בכפרים. ובדף הפייסבוק “כפר ביקרתם”.

מאת רות ברונשטיין: תיירות  www.106il.co.il

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים