בירדמן BIRDMAN גורף הביקורות המשבחות

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp
106il birdman

בירדמן, ללא ספק, מסתמן כסרט הטוב ביותר של השנה! להערכתי הסרט יגרוף את האוסקרים של השנה! מתח לאורך כל הסרט, תסריט מעולה, משחק מצויין – ריגן תומסון בהופעה עוצמתית, אל תפספסו, נהנתי מכל רגע.  

BIRDMAN

בימוי: אלחנדרו גונזאלס איניאריטו

תסריט: אלחנדרו גונזאלס איניאריטו, ניקולס ג’יאקובונה, אלכסנדר דינראליס, ארמאנדו בו

מפיקים: ג’ון לשר, ארנון מילצ’ן, ג’יימס וו סקוצ’דופול

צילום: עמנואל לובצקי

עריכה: דאגלס קרייז, סטיפן מריון

פסקול: אנטוניו סאנצ’ז

בהשתתפות: מייקל קיטון- ריגן תומסון, אדוארד נורטון- מייק, זאק גליפינאקיס- ג’ק, אמה סטון- סאם, נעמי ווטס- לזלי

אורך הסרט: 119 דקות  החל מיום 29.1.15

תקציר: הסרט המדובר ועטור השבחים ‘בירדמן’ , קומדיה שחורה המציגה את מצבו של ריגן תומסון המקדיש את כל כולו כדי להעלות מחזה בברודווי. רייגן היה שחקן (מייקל קיטון), מפורסם בזכות

Birdman
Birdman

דמותו של גיבור -על איקוני ששחק. בימים לפני ערב הפתיחה, הוא סובל מחרדות ולחץ, נלחם באגו ובתחושות שלו, מנסה לשקם את הקריירה שלו, משפחתו ועצמו. לגיבור העל הקולנועי לשעבר יש חלום עם תקוות גדולות שההימור היצירתי הזה הוכיח לכולם שהוא אמן אמיתי ולא רק כוכב עבר הוליוודי. לקראת ערב הבכורה המתקרב ובא, השחקן הראשי במחזה נפצע בתאונה מוזרה בזמן החזרות ויש צורך להחליפו במהרה. בעקבות המלצתה של השחקנית הראשית, לזלי (נעמי ווטס), ובלחציו של המפיק וחברו ג’ק (זק גליפינאקיס), ריגן משתכנע ללהק את מייק שיינר (אדוארד נורטון) – כוכב תיאטרון בלתי נשלט אשר מאמינים כי יצליח למכור כרטיסים ולהשיג ביקורות טובות. בזמן שהוא מתכונן לבכורה הבימתית, על ריגן להתמודד עם קשיים שלא נותנים לו מנוח לנפשו המתייסרת.

כל הביקורות מחו”ל משבחות את הקאסט ואת הופעתו המדהימה של קיטון. זוכה שני פרסי גלובוס הזהב :

  • לשחקן הטוב ביותר בקומדיה- מייקל קיטון
  • לתסריט הטוב ביותר.

מועמד ל-9 פרסי אוסקר: הסרט הטוב ביותר, הבמאי הטוב ביותר, התסריט הטוב ביותר, השחקן הטוב ביותר- מייקל קיטון, שחקן המשנה הטוב ביותר- אדוארד נורטון, שחקנית המשנה הטובה ביותר- אמה סטון, הצילום הטוב ביותר, עריכת סאונד, סאונד מיקס.

בירדמן צולם במשך 30 ימים, כולו בעיר ניו יורק. “העיר ניו יורק וברודווי הם דמויות בפני עצמם בסרט. לא יכולנו לחשוב על מקום יותר טוב כדי להפוך את הסרט לאותנטי. יש מאגר כל כך גדול של אמנים, טכנאים ושחקנים בניו יורק, בדיוק האיזון הנכון של אנשי במה וקולנוע שאלחנדרו (הבמאי) רצה”, מספר המפיק ג’ון לשר.

על הבמאי והשחקנים: 

אלחנדרו גונזאלס איניאריטו– במאי\תסריטאי\מפיק הבמאי המוערך, המקסיקני הראשון אשר היה מועמד לאוסקר. בין סרטיו: “בבל”- עליו היה מועמד לאוסקר ולגלובוס הזהב, “אהבה נושכת”, “ביוטיפול” ו-“21 גרם”. על הסרט בירדמן זכה בגלובוס הזהב לתסריט הטוב ביותר.

מייקל קיטון- ריגן תומסון השחקן הוותיק זכה לא מזמן בפרס גלובוס הזהב על תפקידו ב”בירדמן”. כמו כן, כיכב בסרטים: “באטמן”, “באטמן חוזר”, “החבר’ה האחרים”, “ביטלג’וס”, “רעש לבן”, “החיפושית בהילוך גבוה”, “הצורך במהירות” וכן דיבב בסרטי הקולנוע “מכוניות”, ו- “צעצוע של סיפור 3”.

אדוארד נורטון- מייק השחקן המוערך היה מועמד לשני פרסי אוסקר על תפקידיו בסרטים “אמריקה X” ו”פחד ראשוני” וכמו כן, מועמד על תפקידו ב”בירדמן”. כמו כן כיכב בסרטים: “מועדון קרב”, “אמן האשליות”, “הענק הירוק”, “גאווה ותהילה”, “ממלכת גן עדן”, “הג’וב האיטלקי”, “דרקון אדום”, “השעה ה-25” ועוד.

זאק גליפינאקיס- ג’ק זכה בפרס האמי על תכנית האירוח האינטרנטית שלו Between Two Ferns with Zach Galifianakis. כמו כן כיכב בסרטים: “בדרך לחתונה עוצרים בווגאס”, “אל תלחצי אני בדרך”, “בדרך לחתונה עוצרים בבנגקוק”, “האנגאובר 3: חוזרים לווגאס” ו”החבובות”.

אמה סטון- סאם השחקנית הצעירה הספיקה לככב בלא מעט סרטים והייתה מועמדת פעמיים לפרס גלובוס הזהב על תפקידיה בסרטים “באה בקלות” ו”בירדמן”- עליו מועמדת גם לפרס האוסקר. כמו כן כיכבה בסרטים: “העזרה”, “ספיידרמן המופלא”, דבבה בסרט האנימציה “הקרודים”, “יחידת גנגסטרים”, “טיפש, מטורף, מאוהב”, “זומבילנד”, “אקסיות לכל הרוחות”, “בית השפנפנות” ועוד.

נעמי ווטס- לזלי ווטס התפרסמה בסרטו של דיוויד לינץ’ “מלהולנד דרייב”. כמו כן שיחקה בסרטים: “קינג קונג”, “אינלנד אמפייר”, “הצלצול”, “הבלתי אפשרי”, “כשתפגשי זר גבוה ומסתורי” של וודי אלן וב”וינסנט הקדוש”.

סרט מומלץ מאוד! 

 

 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים