אטריביוט הים התיכון באמנות הישראלית – מוזיאון אשדוד לאמנות

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp
התערוכה הים האחרון,106il -lifestyle

הים התיכון והחיים המתקימים בסביבתו משמשים אטריביוט לתרבות ולאקלים הישראלי, התערוכה החדשה שתפתח במוזאון לאומנות אשדוד תבחן את ריבוי מופעיו של הים בתקופה כוללת של שלושים שנה אחרונים. הים התיכון מחבר את הזהות האישית לקולקטיב וכתמונת ראי של התרבות הישראלית העכשווית.

זמני פתיחה: 6 ביוני- 13 באוקטובר

אוצרת: רוני כהן בנימיני

תערוכה גדולה זו תיפתח במסגרת אירועי פסטיבל מדיטרנה שמתקיים זו השנה השלישית בהיכל לאמנויות הבמה אשדוד, התערוכה מנסה לבחון את משמעותו של הים התיכון בציר הזמן מן העבר להווה באמנות הישראלית העכשווית.

בתערוכה יוצגו יצירות מתחומי מדיה שונים באמנות הפלסטית – צילום, וידאו וציור, של למעלה מ-30 אמנים ישראלים, ביניהם, אליהו אריק בוקובזה, איציק בדש, אסף בן צבי, דגנית ברסט, יעל ברתנא, לנה גומון, ציבי גבע, שרון גלזברג, עודד הירש, פמלה לוי, הילה לולו, לין פרח כפר בירעים, עופר ללוש, סיגלית לנדאו, אורית סימן טוב, יהודית סספורטס, רון עמיר, דוד עדיקא, אלי פטל, מוש קאשי, רועי קופר, גיא רז, שמחה שירמן, דפנה שלום ואחרים.

התערוכה הים האחרון 106il -lifestyle
התערוכה הים האחרון 106il -lifestyle

המחקר מראה כי ראשיתה של התרבות הציונית הישראלית החדשה שהתפתחה בטריטוריה היבשתית בחוף הים התיכון הייתה מרוחקת מהים. עמדה המשתקפת בספרות, באמנות, ובתוצרי התרבות המקומית המרכזית בעשורים הראשונים למדינה ועד לשנות השמונים של המאה הקודמת לערך, קשורה בשיח הציוני שהתמקד בסיפור ההגירה לארץ ישראל הים נתפס כגשר ומעבר בין הישן לחדש, במסע רווי חששות ופחדים וחוסר וודאות. אתר המציין סכנות ומאידך אינו נושא הבעה פופולרי בזכות עצמו, לכל היותר שמש דימוי רומנטי הקשור לתמונת המצב של נוף וקשיי הסתגלות.

“בעשורים האחרונים, ניתן לזהות תהליך של שינוי המשתקף בריבוי מופעיו של הים ביצירות אמנות מקומיות” אומרת אוצרת התערוכה, רוני כהן-בינימיני, “נוכחותו של הים והופעתם של סמלים, מיתוסים ודימויים מן ההיסטוריה של האמנות ומן ההיסטוריה המקומית הקשורים בו, בולטים בצילום, בציור, ובעבודות וידיאו מאז שנות השמונים של המאה הקודמת ועד היום”.

שנים אלו המהוות פרידה מן האתוס הציוני של הקמה והגירה  לאתוס של חברת שפע צרכנית, תקשורתית, נהנתנית ומערבית. שנים שהציבו אין ספור אפשרויות: שפע, עודפות, פלורליזם ורלטיביזם. הים, בהקשר זה”, מוסיפה כהן –בנימיני, “מופיע כאתר של שחרור ובריחה, כמרחב אלטרנטיבי לפרספקטיבות המקובלות: מרחב ממשי וסימבולי כאחד המאפשר חופש, פתיחות והיקסמות, ובאותה העת מכיל את הכוחות המנוגדים הרוחשים מתחת לפני השטח של התרבות הישראלית, ומאיר את הגיוון, העושר, וריבוי הסתירות המרכיבים את הזהות המקומית העכשווית.

6 ביוני- 13 באוקטובר, מוזיאון אשדוד לאמנות, דרך ארץ 8, אשדוד

שעות פתיחת התערוכה בימי הפסטיבל:

ימים א’, ג’      9:00 – 16:00

ימים ב’, ד’, ה’ 9:00 – 22:00       

שעות פתיחת התערוכה לאחר ימי הפסטיבל:

ימים א’, ג’, ד’, ה’ 9:00 – 16:00

יום ב’                  9:00 – 20:00

שישי, שבת          10:30 – 13:30

מוזיאון אשדוד לאמנות, דרך ארץ 8, אשדוד  |  08-8545180/1  | www.ashdodartmuseum.org.il

*רות ברונשטיין 106 ישראל לייף סטייל

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים