תערוכה המציגה 50 שנות יצירה של האמן משה גרין ז”ל

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

“קצוות” תערוכה המציגה 50 שנות יצירה של האמן משה גרין ז”ל.

שם התערוכה “קצוות” מקורו באישיותו של האמן ובעושר יצירותיו המניעות את הצופה מקצה אחד למשנהו. גרין, למד ציור בצעירותו אצל אהרון אבני ממייסדי “מכון אבני” והשתלם אצל האמן איציק עדי.

התערוכה תיפתח בתאריך ה-04.09.2014 ותציג בסטודיו KZTLV, ברחוב אבולעפיה 3, ותינעל בתאריך ה-13.9.14. התערוכה נאצרה על ידי בני משפחתו כצוואתו האחרונה.

קצוות-משה גרין. צלם- עמית שמש
קצוות-משה גרין. צלם- עמית שמש

האמן משה גרין ז”ל נולד ב- 1926 בסטרסבורג שבצרפת. ובשנת 1935 כשהוא בן 9 עלה ארצה עם משפחתו שהתיישבה בתל אביב. משה היה אמן, תעשיין ולוחם, פלמחני”ק בכל רמ”ח אבריו. כאיש פלמ”ח כבש את צפת, רמלה, לוד ולקח חלק פעיל בליל הגשרים שהתרחש בי”ח בסיוון תש”ו.

לעין הבלתי מזויינת היה משה גרין איש משפחה עמל, רציני ומפרנס אחראי. שמעבר לדאגתו למשפחתו, לארץ ולעצמאותה גם דאג לכלכלת ישראל והקים מפעל לעיבוד שבבי (מכניקה עדינה) אשר סיפק פרנסה למשפחות רבות לאורך ארבעה עשורים. אך כאשר התיישב מול כן הציור התפרצה לעולם נפשו הרגישה, היצירתית, משוחררת ורכה. וכך ניתן היה לחזות בקצוות אישיותו. הוא היה איש רגשן, רומנטיקן, נהנתן חסר תקנה. הוא אהב את החיים ואת כל מה שהם הציעו לו- אוכל, טיולים, אומנות ואשתו אותה העריץ כמו ביום הראשון בו נפגשו ועד יומו האחרון. היה בו פרץ של תשוקה, לבה פנימית שאי אפשר היה לכבות וכל אלו באו לידי ביטוי ביצירותיו. הוא צייר בעיקר בצבעי שמן, פנדה ובטכניקה מעורבת על בד ונייר בסגנון פיגורטיבי חופשי ועד למופשט, לימד בבית שזר בגבעתיים ובאוניברסיטה העממית והיה חבר באגודת הציירים. כמורה הוא מתאר את השנים האלו מהיפות ביותר שחווה.

למעלה מ- 400 יצירות הותיר אחריו האמן משה גרין במותו. מאות תמונות המספרות את סיפורו האישי ואת סיפורה של מדינת ישראל דרך עיניו. וכפי שהורה להם צו ליבם החליטה משפחתו לאצור תערוכה אשר תציג את שלל יצירותיו על מנת להפיץ את מורשתו ואהבתו הגדולה לארצו. כאשר חלק מרווחי מכירת היצירות יועבר למוזיאון הפלמ”ח.

פתיחת התערוכה: יום חמישי, 04.09.2014 בשעה 19:30

 סטודיו KZTLV, אבולעפיה 3 תל אביב

ניתן לצפות ביצירותיו של האמן משה גרין ז”ל בקישור הבא: https://www.facebook.com/MosheGreenPainter

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים