צפון ים המלח, מגילות הפלא של הטבע

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

 כ 20 דקות מירושלים, ואתם בצפון ים המלח. מגילות, אזור שכולו תיירות, מרפא ונופש. פלאי טבע, שכדאי לבקר בהם!

תצפית לים המלח מכפר הנופש ביאנקיני
תצפית קסומה לעבר ים המלח, מכפר הנופש ביאנקיני בצפון ים המלח.
תצפיתממרפסת חדר האוכל,  בכפר הנופש ביאנקיני צפון ים המלח

התחלתי את הסיור באזור מגילות בכפר הנופש ביאנקיני הקיים מזה 18 שנה. כפר הנופש מנוהל ע”י היזמית דינה דגן. אישה אמיצה אשר תנאי שטח, קשיים כלכליים ומצב בטחוני שאינו מזהיר במיוחד, לא הביסו את חזונה ותשוקתה לדבר.

דינה דגן, חוף ביאנקיני צפון ים המלח
בתצלום: מנהלת הכפר דינה דגן, הבריכה, אולמות האירוח, הצימרים בסמוך לחוף ים המלח

הציבור הרחב מכיר את דינה דגן כמי שסכלה ניסיון פיגוע במסעדתה בירושלים, אני זכיתי להכיר את דינה דגן וביאנקיני עוד בראשית התהוותו, היום כפר הנופש צמח לכדי 70 חדרי אירוח, וילה מרוקאית, חאן אירוח לקבוצות, מתחם קמפינג, בריכה מטופחת חצי אולימפית, אולמות אירועים וכנסים, חדר מלח, פעילויות וסדנאות למזמינים מראש, והכי כייף הוא חוף ים המלח הקסום והשקט כאן, הקרוב כל כך לירושלים ולמרכז(כ 77 דקות).

דינה דגן, חוף ביאנקיני צפון ים המלח
ארוחת ערב בסגנון מרוקאי במסעדת ביאנקיני כפר הנופש צפון ים המלח

כפר הנופש ביאנקיני מציע מגוון סוגי לינה ואירוח, מאירוח קמפינג לוילה מרוקאית מפוארת ומפנקת, וכמובן בוץ שחור חינם מהחוף. האווירה כאן היא נופש במזרח תיכון של שלום, אם עולה ברוחכם מרכז נופש שהוא בית לשלום ודו קיום, כאן זה המקום. דינה דגן מעוררת השראה, במקום לבחור בריחוק ופחד מהעבר, היא רוקמת שיתופי פעולה אזוריים חשובים.

לפרטים על הזמנת נופש:  דן 052-3449963 גיא ארליך- 052-4498200 https://www.biankini.co.il/

באזור גילות שבעה ישובים (1700 תושבים)האזור נהנה מ 650 אלף מבקרים בשנה, בגלל חופי ים המלח, אך לא רק, באזור זה מקומות מרשימים וקדושים כמו מנזר, כנסיה, אתר טבילה – קאסר אל יהוד, ומקומות מרתקים כמו חוות אפרסמון לגידול צמחי קטורת עתיקים, מאתרי רשות הטבע והגנים הלאומיים גן לאומי קומראן, שמורת טבע עיינות צוקים, מרכזי מבקרים של תעשיות המלח: ג’ורג’ חאלב, אהבה AHAVA, סטודיו אמנות ועוד.

אציין את המומלצים והחדשניים ביותר שהכרתי בסיורי השבוע, באזור מגילות:

מפעל מלח השולחן של חברת צפון ים המלח:

חברת מפעל צפון ים המלח
חברת מפעל צפון ים המלח, צילום נוף הררי המלח

 ג’ורג חאלד בן ה80, עיתונאי לשעבר, מהישוב בית חנינא במזרח ירושלים, הבעלים של מפעל צפון ים המלח. המפעל נרכש מירדן, ומעסיק כ 17-25 עובדים. חברת צפון ים המלח מייצאת מלח שולחן לגרמניה, רוסיה, דוביי, מלזה, ירדן, לרשות הפלסטינית לגדה ולישראל.

מייצאת כ 1,000 עד 1,500 טון מלח מהטבע, ארוז בשקים. תהליך פס הייצור, מנוף הררי המלח הלבנים כשלג, לכדי מוצר מוגמר במשאיות השינוע, יוצרים מחזה יפהפה ומקום מומלץ לביקור.  לסרטון לחצו 

לתיאום מראש לפרטים: חוסיין  טלפון 052-4540564    

התחנה הנוספת והמרתקת, היא הגבול בין ישראל לירדן באזור ים המלח.

בקאסר אל-יהוד, גבול ישראל עם ירדן
בקאסר אל-יהוד, גבול ישראל ירדן

בקאסר אל-יהוד: (בעברית: “ארמון היהודים”). מקום פסטורלי, הנחשב לאחד המקומות הקדושים עבור הנצרות, ולצליינים בפרט, אתר הטבילה בגבול עם ירדן. חשוב לציין! מקור חשיבות הטבילה והטהרה יהודי במקור, היסטוריונים מאמינים שבני ישראל נכנסו לישראל לאחר הנדודים במדבר מכאן. האזור המטופח והקדוש הזה, נקרא ארץ המרדפים, מאחר ובעבר גדולי המפגעים עברו כאן בין ירדן לישראל, בפרט שהמים רדודים. בשנים האחרונות הושקעו במקום תקציבים רבים, הסביבה נוקתה מכל סכנה והאזור פורה ויפה כאן. נהוג לחגוג כאן את חג האפיפניה – זוהי טבילה המונית של נוצרים לפי המסורת, בדיוק כמו יוחנן המטביל את ישוע לפני כאלפיים שנה. הביקור כאן מומלץ במיוחד, הכניסה חינם.

מנזר דיר חג’לה העתיק, אשר מקורו בשנת ה500 לספירה, עוד מהתקופה הביזנטית, מטופח בעל ציורים, כיפה ותקרה מרשימה. המבנה בעל  שתי קומות, עם חצר קְטוּרה, המרוצפת בלוחות אבנים, בור מים ושחזורי פסיפס מרשימים. מנזר דיר חג’לה ממוקם באזור חורשה מוריקה ומטופחת, עם פינות אירוח, גינות וצמחיה. הגעה לכאן מצומת בית הערבה. מומלץ מאוד לבקר כאן. הכניסה חופשית.

מנזר דיר חג'לה, צפון ים המלח. המצה של רות לתיירות ופנאי
מנזר דיר חג’לה, צפון ים המלח. המלצה של רות לתיירות ופנאי

חוות האפרסמון של גיא ארליך. חווה עם אוסף צמחים, הנדיר ו”הכי גדול במזרח התיכון” כפי שמציין גיא ארליך. אל תתבלבלו זו לא חוות פרי האפרסמון שאנו מכירים. חוות האפרסמון היא מפעל חקלאותי לשחזור ופיתוח גידול עץ האפרסמון הידוע מהמקרא.

חוות האפרסמון, צפון ים המלח. המלצה של רות לתיירות ופנאי
חוות האפרסמון, צפון ים המלח.
חוות האפרסמון, צפון ים המלח. המלצה של רות לתיירות ופנאי
חוות האפרסמון, צפון ים המלח. המלצה של רות לתיירות ופנאי

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

החווה היא מקום לפיתוח חקלאות, ניסיון להגשמת חלום ובכלל ייצור עצים נדירים אשר בסכנת הכחדה, מעבר לחממת פיתוח חקלאות מקומית של צמחי תבלין, בושם ומרפא. הפקת שמנים אתרים כפי שהשתמשו בתקופת המקרא. גיא מעביר באהבה ותשוקה הדרכה וסיור למיזם של חיו.

למידע נוסף: המועצה האזורית מגילות ים המלח 02-9945005 https://www.dead-sea.org.il/

לירון דוברת המועצה  – 050-8876299

יח”צ לסיקור האזור – רבקה שרגא 02-5401410

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים