פסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה חוה”מ סוכות

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

פסטיבל הסרטים חיפה יתקיים כבכל שנה בסוכות בין התאריכים 15-24 באוקטובר 2016.
מנהלת אמנותית פנינה בלייר.

השחקנית האיטלקיה ולריה ברוני טדסקי כוכבת הסרט “חיים משוגעים” והשחקן הגרמני סבסטיאן קוך כוכב הסרט “ערפל באוגוסט” יהיו בין האורחים שיגיעו לפסטיבל הסרטים ה32 בחיפה.

עוד יגיעו לחיפה, המפיק השויצרי זוכה האוסקרים ארתור כהן החוגג השנה 90, הבמאים/יות לולה דואיון (צרפת) ומרתה פיינס (בריטניה),
יאנוש סאס( הונגריה), מוחסן מחמלבאף (אירן), זקי דמירקובוץ (טורקיה), הבמאי והשחקן ג’ייסון קונרי (סקוטלנד)

הפסטיבל מציע למעלה מ200 סרטים.
הרשימה המפוארת כוללת 13 סרטים ישראלים עלילתיים חדשים, 14 סרטים ישראלים תיעודיים, 48 סרטים קצרים וסרטי אנימציה. מיטב היצירה הקולנועית הבינלאומית שהוקרנה בשנת 2016 בפסטיבלים היוקרתיים בעולם.

סרטו החדש של הבמאי האיטלקי המוערך, פאולו וירזי, “חיים משוגעים”, בכיכובן של ולריה ברוני טדסקי ומיכאלה רמזוטי, יפתח את  פסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה. הסרט יוקרן בהקרנת בכורה ארצית חגיגית מלווה בתכנית אמנותית עשירה בפתיחת הפסטיבל, במעמד השחקנית הראשית ולריה ברוני טדסקי שתגיע לחיפה כאורחת הפסטיבל.

הסרט מספר את סיפורן של שתי נשים הנפגשות במוסד לבריאות הנפש ולמרות שהשתיים מגיעות מעולמות שונים, נרקמת ביניהן חברות אמיצה: ביאטריצ’ה (ולריה ברוני טדסקי), היא אריסטוקרטית שמכירה את כל גדולי וחשובי איטליה לרבות השופט ששלח אותה לאשפוז ודונטלה (מיכאלה רמזוטי), היא צעירה שניסתה להתאבד לאחר שבית המשפט לקח ממנה את בנה. השתיים עולות “במקרה” לאוטובוס הלא נכון ומעמידות את איטליה כולה בכוננות לסדר חדש. במסע מצחיק ונוגע ללב, השתיים מוכיחות לעולם שהוא הרבה יותר משוגע מהן. הקומדיה האיטלקית המצחיקה והמרגשת, כבר הוגדרה כגרסה עכשווית של “תלמה ולואיז”.

“חיים משוגעים”, הוקרן במסגרת היוקרתית “שבועיים של במאים”, בפסטיבל קאן 2016 וזכה לשבחים על הצילום, והטיפול המקורי בשאלה מה הוא אושר, איך אפשר להגיע אליו ומה משמעותו של שיגעון אמיתי . ב-SCREENDAILY  נכתב: “הרוח החופשית של הסרט מושכת באותה מידה שההתפתחויות בה אינן צפויות”.

הבמאי פאולו וירזי, שהיה בעבר אורח פסטיבל חיפה, מוכר בעיקר בזכות סרטו “הון אנושי”, שגם הוא עוסק בפערים מעמדיים. הסרט זכה ב-2014 בשבעה פרסי דויד די דונאטלו, האוסקר האיטלקי, כולל פרס הסרט הטוב ביותר.

 השחקנית והבמאית ולריה ברוני טדסקי, נולדה בחבל פיאמונטה שבאיטליה למשפחה אריסטוקראטית נאורה ושוחרת אמנות ותרבות , ממוצא יהודי. המשפחה, שבאחוזתה התקבצו תדירות אנשי בוהמה ידועים, נמלטה לפאריס בשנות השבעים, מאימת ארגון הבריגדות האדומות.

ולריה  ביימה כחמישה סרטים ביניהם,  הסרט “יותר קל לגמל”(2003), המבוסס על סיפור החיים שלה ושל אחותה, הזמרת והדוגמנית קרלה ברוני, והסרט “טירה באיטליה”(2013), בו גם שיחקה ובעלילתו פרטים אוטוביוגראפיים על משפחתה. הסרט השתתף בתחרות הרשמית של פסטיבל קאן ובפסטיבל הסרטים חיפה. בין סרטיה כשחקנית:  “המלכה מרגו”, “מלון בצרפת”, “אלו שיאהבו אותי ייקחו את הרכבת” ו”שעות הפנאי”, על תפקידה בו  זכתה בפרס השחקנית בפסטיבל ונציה 1999, ולריה ברוני טדסקי שיחקה בכ-80 סרטים.

הסרט צולם בטוסקנה ורומא ויוקרן באדיבות בתי קולנוע לב.

סרטו החדש של הבמאי המוערך, אבי נשר – “החטאים” – בכיכובם של נלי תגר, ג’וי ריגר, יבגניה דודינה, דורון תבורי, תום אבני ומולי שולמן, נבחר להיות סרט הנעילה של פסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה, שיתקיים בתאריכים 15-24.10.16

הסרט, שחותם את “טרילוגיית העבר הנוכח” של הבמאי, יוקרן לאחר שני סרטי הטרילוגיה הקודמים – “סוף העולם שמאלה” (2004), “פעם הייתי” (2010). “טרילוגיית העבר הנוכח” עוסקת בטראומת השואה וההגירה הנמצאת בבסיס הזהות הישראלית. “החטאים” מציע אפשרות של גאולה ופיוס עם העבר כדרך התמודדות עם טראומה זו.

פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה 32 חיפה
חוה”מ סוכות 15_24 באוקטובר 2016

צילום יח"צ
ערפל באוגוסט
צילום Carole BELLAICHE
ולריה ברוני טדסקי
צילום איריס נשר
החטאים
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים