פסטיבל “אשה” 2014 מזמינים אתכם לארועים רבים

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp
The_Boxettes

קבלו את הפעילויות המומלצות ביותר ליום האשה הבינלאומי 2014 !

***עיריית חולון ותיאטרון חולון יעלו זו השנה ה -18 את פסטיבל אשה, שיתקיים בצמוד ליום האשה הבינלאומי בתאריכים 6- 8 במרץ 2014.

השנה מתרחב הפסטיבל ובנוסף למופעים המבטאים את הקול הנשי ביצירה, יקיים אירועים עם משתתפות מהארץ והעולם שיעסקו בדיון וסיעור מוחות בנושאיים עכשוויים מגדריים.

מנכ”ל הפסטיבל: גיא תלם, ניהול אמנותי: סיגל וייסבין-רוזמן, מפיקת הפסטיבל: דניאל לב-פקטור, מנכ”ל ובעלים “קשר פקטור” החברה לשיווק והפקת אירועים.

סיגל וייסבין-רוזמן המנהלת האמנותית:הפסטיבל מוקדש השנה לנושא “פנימהחוצה”. אנו נעות כל הזמן מתוך עצמינו אל החוץ וההיפך, מן המרחב הפרטי לציבורי, מהגוף שלנו, כפי שהוא, אל הדימוי המצופה מאיתנו ולייצוגיו במדיה, מריבוי התפקידים והייצוגים אותם עלינו לקיים, מזליגה של ה”אני” הפנימי אל החוץ, דרך מסך הפייסבוק או תמונת האינסטגרם עד כדי טשטוש ההבדלים בין האישי לפרטי לציבורי. פנימהחוצה הוא גם היציאה מן ה’מרחב המוגן’ של הבית, של הנפש, של המוסכמות החברתיות. יציאה למסע אל הבלתי צפוי, אל הסיכוי והסיכון שבגילויים חדשים, ליצירה “מחוץ לקופסא”.

היוצרות בפסטיבל אשה יוצאות למסעות כאלה, כל אחת בדרכה הייחודית, או עוצרות לרגע ממירוץ החיים להתבוננות פנימה כדי לבדוק מה יש שם שמניע אותנו”.

הפסטיבל ייפתח חגיגית עם המופע “זיכרונות חמים“- מחווה למשוררת דליה רביקוביץ‘ שהלכה לעולמה באוגוסט 2005. הפקה של גלי צה”ל ותיאטרון חולון.

שירים גנוזים של המשוררת שהולחנו ביוזמת גל”צ, יבוצעו לראשונה בערב מיוחד לזכרה של המשוררת דליה רביקוביץ’.

בשנה האחרונה נמצאו בעזבונה של רביקוביץ’, כלת פרס ישראל, מספר שירים שטרם פורסמו, לצד מכתבים, רשימות ומחברות שלה מימיה בקבוצת גבע, כתביה נמסרו לגלי צה”ל על ידי בנה, עידו קליר. השירים נמסרו להלחנה ביוזמת גלי צה”ל, בשיתוף עם בנה, ויבוצעו בערב המחווה.

רביקוביץ’ פירסמה בחייה יותר מעשרים ספרי שירה, פרוזה וספרי ילדים, ותרגמה יצירות רבות. רבים מהשירים שכתבה הולחנו ומושמעים עד היום, בהם “חמדה”, “שובי לביתך”, “תמונה” ועוד.

בערב “זיכרונות חמים”, 6 במרץ בתיאטרון חולון, יבצעו ויקראו מיטב האמנים את שיריה היפים של רביקוביץ’- המוכרים לצד החדשים.

משתתפים: יהודית רביץ, יוני רכטר, שם טוב לוי, אבי בללי, איה כורם, דרור קרן, לאורה ריבלין, יעל דקלבאום, יעל נחשון ויעל צבי. מנחה: קובי מידן. הערב יועבר בשידור חי בגלי צה”ל.

עורכות ומפיקות: אתי אנטה –שגב וציפי גון- גרוס, מפיק: רותם בן חמו, מנהל מוסיקלי: עדי רנרט, יועץ ספרותי: גדעון טיקוצקי.

בצד המוסיקלי ממשיך הפסטיבל את מסורת השנים האחרונות של סימון תגליות ‘חמות’ בז’אנרים שונים של מוזיקה מרחבי העולם. השנה מתמקד הפסטיבל בהרכבי נשים בשלושה מופעים שונים המציגים מוזיקה עדכנית:

מלונדון הגיעו לראשונה לישראל ובמיוחד לפסטיבל ההרכב הנשי  THE BOXETTES (ה”בוקסטס”)-  בהנהגתה של Bellatrix (בלהטריקס), אלופת העולם בביט בוקס (יצירת קצב ומוסיקה באמצעות חלל הפה) לנשים וארבע מהווקליסטיות הבולטות בלונדון- אליושה, קייט, נאו ואיווט.

 THE BOXETTES
THE BOXETTES

יחד הן משלבות ביטבוקס וא-קפלה ומבצעות להיטים מוכרים ושירים מקוריים משלהן. הלהקה, התשובה המוחצת לסטריאוטיפ של “להקת בנות”, ודרך הביט בוקס הנחשב לגברי, כובשת את הבמה באנרגיה מתפרצת ושילוב קולי מופלא, הבנות שרות “מחוץ לקופסא”, ומלהטטות בין פופ, אלטרנטיבי ואורבאני. בימים אלה הן עובדות על אלבום הבכורה שלהן (שישי, ה-7 במרץ).

ה “שלושרות”- איה כורם , רז שמואלי וישראלה אסגו – זמרות ומוזיקאיות עם אופי, צבעי קול וסגנונות שונים – שהתאחדו למופע שיעלה בבכורה בפסטיבל ומוקדש לשירי השלישיות הגדולות בעיבודים חדשים ורעננים. הן תבצענה משירי החלונות הגבוהים, שלישיית גשר הירקון, השלושרים, הנשמות הטהורות, שלישיית שוקולד- מנטה-מסטיק, אף אוזן גרון ועוד (יום שישי, 7 במרץ).

ה“מחשפות” הן הגרסה העכשווית של ה”מכשפות” – הלהקה המיתולוגית משנות ה-90, בניצוחה של ענבל פרלמוטר ז”ל, שהסעירה את סצנת הרוק הישראלית והפכה לקאלט. ההרכב הנוכחי כולל את  הזמרת חן יאני, קרן ברנר (גיטרה) שחוברות להרכב הוותיק והמקורי – יפעת נץ (בס), ויעל כהן (תופים) ופועל בניהולה המוסיקלי של קורין אלאל.

במופע “שדון הלילה והפייה הטובה”, יבוצעו לצד להיטי העבר (“עד העונג הבא”, “המכשפות”, “קסם על ים כנרת” ועוד) גם חומרים מקוריים וחדשים. אורח מיוחד: ערן צור (מוצ”ש, 8.3).

מיקי קם, מהקומיקאיות הבולטות בישראל, תעלה בפסטיבל בכורה למופע החדש שלה “מיקי.comבו היא מצחיקה, שרה, רוקדת, מדברת על הגיל, על הסמרטפון שלה, על הזוגיות, על הילדים ועל הנכד שנולד לה לאחרונה. את המופע יצרה עם שלמה משיח (כתיבה), מוטי אבירם (בימוי) ואלדד שרים (ניהול מוסיקלי), מפיקה: ציפי מייזלר (מוצ”ש  8 במרץ).

אתי אנקרי, יוצרת מסקרנת נוספת שהפסטיבל בחר לחגוג את יצירתה, תעלה מופע מיוחד לפסטיבל – “אתי אנקרי והמנגנות” – בליווי הרכב נגניות ובו היא תבצע עיבודים חדשים לשירים מכל האלבומים בליווי נגניות. זהו ערב נשי במיוחד בזכות השירים והניגונים  שנבחרו, המילים והרשמים שמאחוריהם ובזכות החיבור וייחודיות הנגינה (6 במרץ).

מקום נכבד יעניק הפסטיבל ליצירה נשית בתחום התיאטרון:

“הנשים של בשביס- זינגר”- הצגת בכורה על פי תחקיר ועיבוד של פנינה גרי ובבימויה, על הנשים שהקיפו את הסופר זוכה פרס הנובל יצחק בשביס זינגר ונשזרו בחייו כמו בסיפוריו. “אני עבדן הנאמן של הנשים והספרות”, כך אמר עליהן. “סוערות, חדות כתער, אוהבות ונאהבות הן מעוררות אותו לחיים וליצירה”. “כל אישה החולפת על פני ברחוב היא חידה בעיני”. יחד עימן לחם בשמרנות ובמסורת, למען שיוויון, לזכות להשכלה ולחופש.  בהשתתפות: אילה זילברמן, הילה ספורטס/תמרה ניר, יפתח ארז, תומר הלדשטיין וליאור מיכאלי.

הסטודיו למשחק, תיאטרון חולון, יעלה במיוחד לפסטיבל את גרסתו למחזה החשוב “מקווה” של הדר גלרון, והפעם בבימויו של ערן לאור ובהשתתפותם של תלמידי שנה ג’ בסטודיו. המחזה מציץ לעולמן של נשים חרדיות, מסורתיות וחילוניות המגיעות מדי חודש בחודשו לטבילה במקווה. בתום ההצגה יתקיים מפגש יוצרים בהשתתפות ד”ר חנה קהת, מנכ”לית הארגון הפמיניסטי דתי “קולך”. (6 במרץ).

בבמה 3 – הבמה האינטימית של הפסטיבל – תתקיים סדרת מופעי תיאטרון של יוצרות צעירות וחדשניות המציגות שפה ויזואלית וייחודית:

מסעות” מופע ובו שתי יצירות: “איש עם מזוודה”- רות חוף, עם שותפתה ליצירה ענת ארבל, מציג תיאטרון צלליות למבוגרים: איש מנייר בעל זהות אבודה, יוצא עם מזוודה למסע מסתורי בעולם דו מימדי…. “הטל הר חברון“, מופע תיאטרון חפצים ייחודי ובו לי לוריאן מובילה את הצופים לסיור בנוף המקומי באזור דרום הר חברון ומספרת סיפור קטן על חייל וכבשה (6 במרץ).

קברט סטירי: “אהבה דיגיטלית“- יעל וקשטיין, עדי אלחרר, עינב בר – לוי (משחק ושירה) ומורן מגל (הלחנת שירים של שלמה אריאל ופסנתר) מדברות ושרות על חיפוש אהבה בעידן דיגיטלי, המחליף את הרומנטיקה הישנה והטובה (7 במרץ).

השולחן” – ההצגה זוכת פרס השחקנית המבטיחה ופרס עיצוב תאורה בפסטיבל עכו 2013, מאת היוצרות רוני ברודצקי ויעל תורג’מן (כתיבה: רוני ברודצקי) ובהשתתפות: גילי בית הלחמי, עירית גדרון ואורטל אבנעים. תיאטרון חפצים מקורי המספר את סיפורה של ילדה המנסה להתמודד עם מציאות של אובדן אם והתפרקות המשפחה באמצעות עולם דמיוני משלה (8 במרץ).

הפסטיבל יוצא בשנה זו מן הבמה אל הקהלאל סלון הבית, ומאפשר הזדמנות נדירה להיכרות אישית עם יוצרות:

אצלי בסלון“- יוזמה מיוחדת של העיר חולון ופסטיבל אשה בשיתוף יועצת למעמד האשה בחולון, במסגרתה יפתחו חברות מועצת הנשים בעיר את ביתן למופעים ומפגשים עם יוצרות. באווירה אינטימית יארחו רותי רוזנבלום את “שלאף שטונדה” הצגתה של דניאלה מיכאלי על פי סיפור קצר מאת יהודית קציר, רוחל’ה שפרן את הסופרת יהודית קציר לשיחה אישית על ספרה החדש “צילה”, חניתה לוצקי את “ערב מכושף” – נשים כשפניות במקרא וסדנת מחול טרייבל פיוז’ן עם דורית קידר וגילי לב ארי, סיגל ליטבק את מיקי בן כנען, סופרת ואמנית פלסטית, דר’ גרייסי גול מארחת את תמר מצפי, צלמת עיתון “גלובס”.

“בנות בצריח” סיור – מופע מיוחד של לוחמות בעקבות אמהות העיר חולון.

פנטזיות החול של אילנה”- המרכז לתיאטרון בובות בחולון יעלה ערב הצדעה לאילנה יהב, אמנית, בובנאית, מאפרת יוצרת תפאורות ואביזרים (8.3 במרכז לתיאטרון בובות).

השנה, לראשונה, יעניק הפסטיבל במה לקול הנשי לא רק ביצירה אלא גם בנושאים מגדריים עכשווים באמצעות מפגשים, כנסים ואירועים מיוחדים:

פרויקט “אבירות השולחן העגול”- סיעור מוחות פומבי בשיתוף יועצת ראש העיר חולון למעמד האישה עם נציגות ארגוני הנשים בארץ, יוצרות, אמניות, אמהות, נשות עסקים ועוד בהשתתפות הקהל. פאנל סיכום בהנחיית חנה הרצמן – מנכ”לית עיריית חולון ויוזמת פסטיבל אשה. בין המשתתפות בדיונים השונים: דר’ חנה קהת, מנכל’ית ארגון “קולך”, בנושא סוגיות בפמיניזם ודת, איילת ורשביאק מנכל’ית חברת השמה לבכירים בנושא נשים בתפקידים בכירים, גדעונה רז, מחזאית ואשת תיאטרון, מייסדת מרכז תרבות עברית-ערבית ביפו, מיכל שלו-רייכר מייסדת שותפה רדיו “קול הילדים” וארגון “הורים עובדים לשינוי” בנושא  חינוך לשוויון, אל’מ במיל. חני כספי, לשעבר רמ’ד קשרי חוץ בצה”ל, בנושא שוויון בצבא. ליאת יגאל, רכזת פרויקט “אם לאם” בחולון על נשים ואמהות צעירות בונות קהילה, בין הוירטואלי לממשי (מתחם התיאטרון, יום שישי,

13:30-10:00 הכניסה חופשית).

מאחורייך (?), מיילי סיירוס“- כנס בשיתוף החוג למגדר באוניברסיטת תל אביב, אתר הבלוגים “סלונה” ויוצרות במחול יעסוק בנשים, חופש וחופשיות מהיבטים שונים: גופניים, משפטיים, חברתיים ועד ייצוגים במדיה. משתתפות: פרופ’ חנה הרצוג- ראש החוג למגדר, אוני’ תל אביב, ד’ר כנרת להד, דר’ דפנה הקר- החוג למגדר אונ’ תל אביב. קטעי מחול מאת ובהשתתפות הכוריאוגרפיות רונית זיו וענת גרגוריו והכוריאוגרף הילל קוגן (6 במרץ). “סלונה” יערכו פאנל “תהיי ביצ’ית או חתלתולת מין” על נשים במדיה בהשתתפות: שירה מרגלית – בעלת אתר סלונה ואשת פרסום ותקשורת, לינוי בר גפן – עיתונאית ואשת תקשורת, טל שניידר – בעלת בלוג פוליטי בסלונה ובעלת הבלוג העצמאי “הפלוג”, קרני זיו – מנהלת תחום הדרמה ב”קשת”, גיא זוהר – עיתונאי ואיש תקשורת ואלונה ברקת – אשת עסקים ובעלת קבוצת הכדורגל הפועל באר שבע.

שבתרבות בסימן ‘נשים פורצות דרך בהנחיית העיתונאית נחמה דואק, כתבת ‘ידיעות אחרונות’, שתארח את: פקד עדן מלסה– הקצינה האתיופית הראשונה במשטרה, שרון כידון-מגישת ‘רשת כלכלית’ בערוץ2, הדס שטייף-כתבת ופרשנית לענייני משטרה בגלי צהל ופעילה נגד הטרדות מיניות, דורית להב– מנכ”לית קרן נתן ליזמות המקדמת עסקים קטנים (8 במרץ).

גם השנה יתקיים כנס האדריכליות הבינלאומי והפעם בנושא שימור והתחדשות במרחב הפיזי העכשווי באדריכלות, בעיצוב ובמרחב האורבאני. בכנס, ביוזמת עמותת האדריכלים בישראל, ישתתפו: פרופ’ אדרכ’ גוודלין ווריט מאוניברסיטת קולומביה בארה”ב העוסקת בנושא שימור והיסטוריה של האדריכלות האמריקאית שהתפרסמה במיוחד הודות לתכנית הטלוויזיה הפופולרית שהיא מארחת בנושא שימור והיסטוריה של האדריכלות האמריקאית- “HISTORY DETECTIVES” http://www.youtube.com/watch?v=8yy7goPV70M, אדר’ כריסטיאן שמוקלה מולר, הממונה על המונומנטים הלאומיים של צרפת וסגן נשיא האקדמיה לארכיטקטורה, אדר’ נטלי רוזצוויג האדריכלית הצעירה והמוערכת מ RARE  אדריכלים הפועלים בפריז ולונדון ועוסקים בין היתר בתכנון בתי מלון יחודיים וחדשניים במבנים היסטוריים. עוד ישתתפו: פרופ’ אדר’ ניצה סמוק,אדר’ גל נאור משמרת מלון הפלאזה בניו-יורק, אדר’ אירית כוכבי ממתכננות פרויקט ממילא בירושלים,אדר’ שרי מרק, אדר’ סיגל דוידי וגב’ תמר טוכלר מהמועצה לשימור אתרים (יום שישי,7 במרץ).

בגלריה של התיאטרון תתקיימנה שתי תערוכות: “סוסים בחלומות שלי” – הצלמת אביטל פלצ’י פלג מציגה דיוקנאות של שחקנים מוכרים ברגעים אינטימיים, מאחורי הקלעים, כשהם נעדרים “תפקיד” בימתי.

יוליה, מאשה, ברנרדה ופלוציקה” – תלמידי ותלמידות המגמה לעיצוב במה בסמינר הקיבוצים בניהולה של ראש המגמה פרידה שוהם, יציגו תלבושות ומקטים של דמויות ממחזות שונים ושחקניות המבצעות מונולוגים מתוך מחזות, אוצרות: מלני לומברד ודנה צרפתי (פתיחה יום חמישי, 6 במרץ, שעה 19:30, הכניסה חופשית).

תיאטרון חולון, שדרות קוגל 11 www.hth.co.il   03-5023001/2/3

***אתי לב: ציירת ותיקה ומוערכת המשתתפת בתערוכה “אינטימיות” שתיפתח ב1.3: המסר השיוויוני הוא שאתי לב תציג בתערוכה זו לצד עמנואל בר קדמא, שהנושא העיקרי ביצירתו הוא דמות האישה ובכך תהפוך את היוצרות בין סובייקט לאובייקט למערכת יחסים שקולה בין 2 סובייקטים. פרטים על התערוכה כאן:

http://www.scooper.co.il/pr/1029571/  למידע נוסף :050-5653557 בגרליה עמליה ארבל בן יהודה 100 תל אביב

*** עו”ד בני דון-יחייא, מעלה מופע קומי על זוגיות בשם “טובים השניים”, מופע הומוריסטי על זוגיות, עו”ד בני דון יחייא מגיע לנתניה היום לחגוג בפניכם את הופעת ה250 שלו  

היכל התרבות נתניה, חמישי 3.4.14, בשעה 21:00לפרטים נוספים-03-5280460 עו”ד  בני דון-יחייא, מומחה לדיני משפחה, מגיש סיפורים, חיוכים, בדיחות ואמרות על נשים וגברים בלווי פסנתר ושירה. “טובים השניים” סוקר את התחנות העיקריות בחיי בני הזוג: חיזור, נישואין, ילדים, כסף, נאמנות ועוד ומשלב טיפים לזוגיות טובה יותר.קישור לקליפ המופע:   http://www.youtube.com/watch?v=ZP02bSLI0u8

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים