עוד סיבה טובה להגיע למוזיאון ישראל בירושלים …

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

תערוכת יחיד של יהודית סספורטס: שבעה חורפים

אוצרת מירה לפידות 

הפתיחה 28.5.2013 

תערוכות חדשות נרחבות הכוללות עבודות חדשות רבות – פיסול גובה, רישומי קיר המכסים קירות שלמים ועבודות וידיאו בשילוב פס קול מוסיף רובד מוסיקלי להתרחשות לצד יער, ביצות, מגנטים, פסנתר, תריס, שאריות צמחייה, סירה, לוחות ומקלות נסחפו-נאספו יחד אל חלל מוזיאון.

התנועה במיצב היא כמו שיוט בזרם תודעה – מעבר אסוציאטיבי בין אובייקטים ודימויים. בתוך אלה בולטים העיגול והקו, . שיאו של המיצב בעבודת הווידיאו החדשה שיצרה סספורטס שהיא למעשה הדמיה של המיצב כולו. בסרט מופיעים הפסלים והרישומים מרחפים, כנטולי כוח כבידה, קירות נסוגים ומציאות תת קרקעית – תת מודע מטפורי וקונקרטי –  עולה וגואה. המערבולת בסרט, מן חור שחור, מפעילה ומכוננת את המיצב כולו. בסחרורה הסוחף היא מאיימת לשאוב ולהטביע הכל.

גולת הכותרת היא הקרנת וידאו המתעדת ממבט-על ובהילוך אטי את התנועה המתחוללת על השולחן. התנועה דומה לתנועת רפאים, גבולות השולחן אינם נראים והפריים מתמקד באובייקטים שמתרחקים זה מזה או מתנפצים זה אל זה. הקטגוריה המסורתית של “טבע דומם” נמתחת בעבודה זאת עד הקצה: הטבע המיובש והמת דומם אך ניתן לחוש שפוטנציאל התנועה  קיים

הקרנת וידאו, המיצב והרישומים הם כולם בצבע שחור ובגווני גר ייסקל אשר מעצימים את האווירה המלנכולית המסעירה והעוצמתית שמסביב לכל חלל התערוכה.

יהודית סספורטס (נולדה ב-1969) חיה ועובדת בתל אביב ובברלין.

התערוכה תוצג עד  19.10.2013 ותלווה בקטלוג עברי-אנגלי (הקטלוג יצא לאור ויושק ב-28 ביוני)

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים