"נשים חזקות" על בימת התאטרון החלוצי עכו, 106il

"נשים חזקות" על בימת התאטרון החלוצי עכו, 106il תרבות

חלל לא שגרתי במבנה עתיק, שלוש דמויות של נשים חזקות ושנויות במחלוקת, שתי שחקניות ושחקן אחד המגלמים נשים, שיטת משחק ייחודית, ואינטרקציה לא שגרתית בין קהל לשחקנים. אז מה הקשר בין גולדה מאיר, אווה בראון ואנה קרנינה?

הצגה חדשה פוקדת את בימת התיאטרון החלוצי עכו

שלוש נשים, שלושה סיפורי חיים ומסע אל עבר מחילה.

"נשים חזקות", הפקת תיאטרון חלוצית וייחודית הן בחלל הבמה, הן בשיטת המשחק וכן באופי האינטראקציה שבין הקהל לשחקנים.

לאחר שנתיים וחצי של עבודה אינטנסיבית על תהליך היצירה וחזרות אינספור, מגיעה אל במת תיאטרון עכו הצגה המלווה שלוש דמויות של נשים דומיננטיות המגיעות ל'כף הקלע' בבקשתן למחילה:

גולדה מאיר מתגלמת בתחיה סולימן.

אווה בראון מתגלמת במוטי תמם.

אנה קרנינה מתגלמת במריה רוזנפלד.

כל אחת מן הנשים הללו מתמודדת עם אשמה ומבקשת לעצמה מחילה לנוכח תחושת האחריות על "חטאיה". חלל הבימה, מאפשר כניסה מיוחדת לנשמתן של שלושת הנשים. ההצגה איננה מתרחשת באולם תיאטראלי קונבנציונאלי אלא במבנה מגורים עתיק בלב העיר העתיקה של עכו. בכניסה פוגשים במדריך התיירים אל השאול, המחלק את הקהל בין שלושת החדרים (בהתאם לקבוצות החטאים שלהם). בכל אחד משלושת החדרים צופה הקהל באחד השחקנים בתהליך המעבר ממציאות חייו אל הדמות המגולמת.

המטמורפוזה הזו נעשית תוך עבודה ב'שיטת סטניסלבסקי' כשהשחקן משתמש בחומרים אוטוביוגרפיים שלו, דרכם הוא מתחבר לדמות ולחטאיה ומכאן ייחודיותה של שיטת המשחק ב"נשים חזקות" הקהל מתוודע גם לסיפור החיים של השחקנים, והאינטימיות מתעצמת במפגש שבין עולמם הפנימי לעולם דמויות הנשים המגולמות על ידם.

בתום שלב החדרים מתרכז הקהל בחלל המרכזי. זהו "כף הקלע", הפרוזדור שבין החיים למוות ("לימבו").  כל אחת משלוש הדמויות מבקשת לעצמה מחילה:

אנה קרנינה על נטישת בעלה ובנה, אווה בראון על אהבתה לרוצח הנורא, וגולדה מאיר על אחריותה למלחמת יום הכיפורים. השלוש חייבות לזכות במחילה כדי שיוכלו לעבור אל העולם שמעבר, למנוחה הנכונה. האם נשמתן תגיע לגאולה? האם יצליחו לקבל את המחילה הנכספת? האם ביכולתן לסלוח לעצמן?

"נשים חזקות" על בימת התאטרון החלוצי עכו, 106il

"נשים חזקות"     

רעיון ובימוי: מוני יוסף.

כתיבה: רועי רשקס.

מוסיקה: דן חיננזון. / ע. במאי: תחיה סולימן.

וידאו ארט: נטלי פלדסמן. / תאורה: אורי רובינשטיין.

עיצוב תפאורה: פנצ'ו אדלברג, פיראס רובי.

אימון השחקן: חאלד אבו עלי, אסנת שנק.

צוות טכני: מוני עומר, איהאב חסקיה.

אמנים יוצרים: תחיה סולימן, מוטי תמם, מריה רוזנפלד, וסיליסה סוגק, מייסרה מסרי.

 

אורך ההצגה כשעתיים. 

תאריכי ההצגות:

28.2.16 שעה 20:00

 8.3.16 שעה 20:00

על הבמאי- מוני יוסף

בוגר בית צבי וממייסדי המרכז לתיאטרון של עכו יחד עם דוד מעיין וסמדר יערון.

השתתף בתחילה כשחקן בהצגות : ארבייט מאכט פריי ,זכרונות דור , וינה פראג ועוד .

במקביל החל לביים הצגות בארץ ובעולם.

 

הצגתו חלום ערבי – זכתה בפסטיבל עכו בפרס הבימוי ופרס ההצגה הטובה  (הוצגה  בארה"ב, גרמניה , אוסטריה ).

בבל- הפקה בינלאומית בשיתוף תיאטרון שיקספיר קומפני ברמן. (הוצגה בטוקיו , גרמניה  וישראל ).

המזוודה של חנה –  בימוי של תיאטרון דורה ביפן עם שחקנים יפנים ( ההצגה זכתה ביפן בפרסים רבים ומוצגת כמה שנים.

 

******************************************************************************************************

המרכז לתיאטרון של עכו נוסד בשנת 1985 כמרחב יצירה הפועל מתוך אוטונומיה אומנותית מוחלטת. מייסדיו הציבו שתי מטרותיצירת שפת תיאטרון ייחודית הנוצרת בתהליך מחקר ופעילות בקהילה.

המרכז ממוקם בסמטאות הציוריות של עכו העתיקה ומעלה את יצירותיו בחללים הנדירים והמיוחדים של עכו העתיקה.

המרכז חרט על דגלו ומקיים בפועל דיאלוג רב תרבותי. יצירות המרכז זכו לשבחים ולפרסים רבים בארץ ובעולם ומשתתפות דרך קבע בפסטיבלים בינלאומיים.

 

שיטת העבודה של המרכז לתיאטרון של עכו הינה חדשנית ומוכרת ומוערכת בעולם כולו. המרכז לתיאטרון של עכו מוזמן להופיע במיטב הפסטיבלים בעולם.

עפ"י שיטתנו השחקן הינו המרכז. השחקן משתמש בחומרים אישיים שלו. הטקסטים של הדמות ושל השחקן מעורבבים אחד בשני עד שאינך מבדיל בין השחקן ובין הדמות כאשר הם הופכים ל אחד.

השחקנים יוצרים אינטראקציה עם הקהל משוחחים אותו ומשלבים אותו בהצגה. לכן חלק מהטקסט מורכב ותלוי באימפרוביזציה .




כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *