אפשרי לאכול בריא

לאכול בריא, דרך חיים בכל ימות השנה

מעבר מתפריט רגיל לתפריט בריא הוא מעבר לא פשוט והוא כרוך בשינוי באורח החיים ובשינוי בחשיבה. אוכל בריא הוא אוכל המוסיף ערך תזונתי למערכת הגוף שלנו.

לאחר חשיבה על נושא האוכל הבריא החלטתם לקחת את עצמכם בידיים ולעשות שינוי, לעבור לאכול בריא ולשמור על ערך תזונתי נכון בכל מה שנכנס לגופנו. זהו צעד חשוב ביותר וצעד נכון ביותר. אחת הבעיות בהחלטה למעבר לאוכל בריא היא שבדרך כלל רוב האנשים אינם מצליחים ולאחר תקופה מסוימת חוזרים לתפריט הישן והפחות בריא. במהלך היום יום שלנו יש המון פיתויים שקשה לעמוד בפניהם במיוחד בזכות הטעם שלהם למשל, עוגיות שוקולד טעימות יותר מעוגיות עם תחליפי שוקולד, סטייק בקר עם שומן טעים יותר מסלט ועוד.

תזונה בריא ואוכל בריא

תזונה ואוכל בריא בראש ובראשונה הם כל אותם מאכלים הנותנים ערך תזונתי חיובי לגופנו ולמערכות הגוף השונות כגון ג'ינג'ר, פטרוזיליה, מרק כתום ועוד.
תזונה בריאה כוללת בתוכה מספר יתרונות  כגון צמצום הסיכויים במחלות לב וסכרת, הפחתה בלחץ דם גבוה, ירידה בסיכויים לחלות במחלות לב וסרטן ועוד. חוץ מהעובדה שתזונה בריאה תורמת בצמצום מחלות שונות היא גם תורמת בחיזוק גופנו וגורמת לתחושת ערנות מדהימה. חיזוק הגוף בא לידי ביטוי בעור פנים חלק יותר, שיער עם ברק, תחושת אנרגיה ועוד. אוכל מזין מספק לגופנו את כל אבות המזון ובכך תורם לשמירת בריאות הגוף.

4 מרכיבים עיקריים של אוכל בריא ומזין

אוכל בריא צריך לכלול מרכיבים תזונתיים התורמים לגופנו. להלן 4 מרכיבים עיקריים שצריכים להיות באוכל בריא:

  1.  אוכל בריא נותן אנרגיה לטווח ארוך, אוכל בריא אמור לתרום לתחושת האנרגיה ולא לגרום לעצלנות ולתרדמה.
  2. אוכל בריא מלא באלמנטים המשמשים כחומר לבניה של התאים שלנו ולחיזוק גופנו.
  3. אוכל בריא מלא באלמנטים המשמשים כחומר לבניה של התאים שלנו ולחיזוק גופנו.
  4. אוכל בריא תורם לרמת סוכר בריא ויציבה.
  5. אוכל בריא מלא בחלבונים מזינים.

טיפים להכנת אוכל בריא

ישנם הרבה מתכונים אשר יכולים לעזור להכנת אוכל בריא, חלק נכבד משמירה על אכילה בריאה הוא הכנת אוכל בריא. להלן מספר טיפים להכנת אוכל בריא

  1. בישול ביצה – הרבה אנשים חושבים שבישול ביצה עם שמן זית עונה על בעיית השמן הלא בריא אבל טענה זו אינה מדויקת. הדרך הטובה ביותר בשל ביצה היא לכין ביצה קשה במים. אם בכל זאת חייבים לטגן את הביצה אז עדיף על אש נמוכה.
  2. הוספת בטטה לבישול – מרק כתום עם בטטות זה אחד הרעיונות הטובים ביותר להכנת אוכל בריא ומזין. הטעם המתוק של הבטטות תורמות לטעם של המרק והן נחשבות לאוכל עם המון ערכים תזונתיים.
  3. שמן זית – שמן זית נחשב לאוכל בריא ומזין, השמן המומלץ ביותר הוא שמן כתית מעולה הנעשה מזיתים ללא כימיקלים ועיבוד.
  4. אגוזים באוכל – הרבה אנשים אוהבים לאכול אגוזים, האגוז המומלץ ביותר הוא אגוז המלך. ניתן להשתמש באגוזים גם בעוגות שונות ובתבשילים שונים.
  5. האם 0 אחוזי שומן תמיד טובים לנו? – כמעט בכל מצב נעדיף לאכול מכלים עם 0 אחוז שומן למעט מוצרי חלב. מוצרי חלב המכילים פחות מ- 3% שומן יכולים לפגוע בספיגת הסידן בגופנו. 

לסיכום

אוכל בריא הוא אוכל התורם לגופנו ועוזר לנו בכל תחומי החיים. מעבר לאוכל בריא כרוך בשינוי משמעותי בחיי היום יום שלנו. חשוב לזכור כי אחד הדברים החשובים ביותר באוכל בריא הוא הכנת האוכל. הכנת האוכל חייבת להיות בצורה נכונה ומבלי להכניס מרכיבים מיותרים.

  , ,


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *