התערוכה – יחסי גרמניה ישראל בראי האמנות ההיסטורית

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

 גרמנים וישראלים – התערוכה, מתחם התחנה הראשונה בירושלים.

חוקרים מדיסציפלינות שונות באקדמיה, היסטוריונים, סוציולוגים ומדינאים רבים, ניסו לחקור ולבדוק את יחסי ישראל גרמניה האמביוולנטיים והשנויים במחלוקת לאורך חמשת העשורים האחרונים.

“גרמנים וישראלים – התערוכה” הבינ”ל בוחנת את התפתחות היחסים בין ישראל לגרמניה באמצעות מיצגים היסטוריים ואישיים הכוללים תרשימים, סרטונים, קטעי יומנים ותמונות שעדיין לא נחשפו.

התערוכה מתקיימת במסגרת אירועי 50 שנה לכינון היחסים הדיפלומטיים בין המדינות ותהיה פתוחה לקהל הרחב, ללא תשלום

אוצרת התערוכה : ד”ר אלכסנדרה נוקה

“גרמנים וישראלים- התערוכה”,  5-30 בדצמבר, בימים ראשון- שבת בין השעות 10:00-22:00, במתחם התחנה הראשונה בירושלים .

כניסה חופשית

 Collage GERMANY

תערוכת “גרמנים וישראלים – התערוכה” תוצג בחודש דצמבר במתחם התחנה הראשונה בירושלים.

התערוכה בוחנת את התפתחות היחסים הדיפלומטיים בין המדינות לאורך חמשת העשורים האחרונים, יחסים המאופינים בעליות, מורדות ומכשולים. החל מההתקרבות ההדרגתית אשר כללה גם מתחים פוליטיים, אתגרים רגשיים, חוסר וודאות ולעיתים אף חוסר אמון ועד לעשור הנוכחי המאופיין בדיאלוג וקשרים הדוקים במישורים רבים: פוליטי, כלכלי, מדעי ותרבותי, לצד ספקות וחוסר אמון.

התערוכה משתרעת על שטח של 200 מ”ר,  חלוקה לחמישה אזורים – כל אזור מייצג עשור שונה, במודל ייחודי הכולל ויז’ואל וקול.

התערוכה כוללת סרטונים ותרשימים אודות אירועים היסטוריים משנת 1949 ועד היום, תוך התמקדות בשישה נושאים מרכזיים: פרולוג, תהום, התקרבות, חלוצים, קשרים והטיה.

ששת סעיפים אלה מתארים סיפורים מגוונים סביב 160 פוליטיקאים, אנשי תרבות ותקשורת, ספורטאים, מדענים ויזמים מגרמניה וישראל – סיפורים אישיים; מחדלים פוליטיים; תמונות היסטוריות שלא נחשפו עד עכשיו; ציטוטים אישיים; יומנים ומכתבים ואזכורים ספרותיים.

נושא העל של התערוכה הוא “רגש” והנרטיב הוא הגיוון ביחסי המדינות לאורך השנים. התערוכה מעלה שאלות שנויות במחלוקת, מבלי להציג תשובות. הצגת טקסטים, ציטוטים, תמונות ומכתבים של עמדות אובייקטיביות וסובייקטיביות הופכים לעדות ולפירוש אישי מצד המתבונן.

התערוכה מתמקדת באירועים הכרונולוגיים של היחסים הדיפלומטיים מאז הניתוק ועד ליחסים הקיימים כיום, בנוסף לסיפורים אישיים אשר השפיעו על הקשרים בין המדינות. דרך מסע זה המבקרים יתוודעו לנושאים כמו פציעות, טראומה, זוועה, בושה, כאב, העיסוק המייסר עם העבר לצד נושאים כמו אמפתיה, הבנה, קרבה, רגישות ואנושיות בהווה.

בין מיצגי התערוכה לדוגמא: העיתונאים אריך לות’ ורודולף קוסטרמייר שיזם את יוזמת השלום בין גרמניה וישראל כבר בחודש אוגוסט 1951; תיעוד המפגשים הרשמיים הראשונים בין קונרד אדנאואר ודוד בן גוריון או מרלן דיטריך וטדי קולק; מסעות של נציגים בולטים משתי המדינות כגון הלמוט קוהל, סבין ברגמן-פול, או סטף ורטהיימר ועוד…

גרישה אלרואי-ארלוזר, נשיא אגודת ישראל-גרמניה: “מטרת התערוכה לעורר מודעות להבדלים ולניואנסים בכל הנוגע ליחסים בין ישראל וגרמניה מעבר להיסטוריה הרשמית.

למידע נוסף, בקרו באתר התערוכה: http://www.israelis-und-deutsche.de/en/

 

 

 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים