הסיפור שמאחורי השקת ארוחת הבוקר בקיטון תל אביב

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

מכירים את התחושה הזו של אהבה למקום ממבט ראשון, בלי להבין מה בדיוק סוד הקסם? ככה הרגשתי בביקורי במסעדת קיטון, לרגל השקת התפריט החדש – תפריט קיץ מרענן וארוחת עונג שישי בוקר, החל מחודש יוני הקרוב.

שלט עם הסבר היסטורי על המקום עורר את סקרנותי, במהרה התחלף לחיוך, אווירה ביתית עם ארוחת בוקר בריאה טעימה ומזינה ואפילו לא נגעתי בלחם או מוצרי חלב. לפני שאפרט מה מיוחד בתפריט חשוב מאוד שתדעו כי מסעדת קיטון בדיזינגוב 145 תל אביב, חגגה לאחרונה 70 שנה להיווסדה, לא קל לשנות טעמים ותפריט של מסעדה שמוניטין מלווה אותה שנים רבות . אורנה רסקין הנכדה אחראית על המשך השושלת של ניהול המסעדה, שעברה מסבא בעל דוכן אבטיחים בשנות ה 40 לסבתא שתבשילה המזרח אירופאים בדוכן כבשו את אנשי תל אביב תיירים ועוברי אורח שהתאוו לטעום מתבשיליה המדהימים של סבתא שרה, החוויה הקולינרית המוצלחת השתדרגה לדוכן נוסף ומצליח. הדוכן הקטן הפכה לסנסציה של ממש, ועם הזמן הפך למרכז התרבות הקולינרית בחיי התרבות העיר הגדולה ושל אזור דיזנגוף בפרט. המקום הפך למוקד עלייה לרגל של מקומיים ותיירים. אנשים מכל גווני הקשת החברתית הגיעו למסעדה: אנשי בוהמה ובעלי מקצועות חופשיים, היו מגיעים למסעדה על בסיס קבוע כדי לסעוד את לבם.

מסעדת קיטון, מאת: רות ברונשטיין 106il ישראל לייף סטייל מגזין, קולינריה
מסעדת קיטון, מאת: רות ברונשטיין 106il ישראל לייף סטייל מגזין, קולינריה

מהו השם קיטון? “יום אחד, כשאלכסנדר פן, אחד המשוררים הדגולים של ארץ ישראל הגיע למקום לארוחת צהריים, הוא טען שהמקום מזכיר לו תא קטן ולכן צריך לקרוא למקום קיטון. ההמלצה התקבלה בזרועות פתוחות, והשאר – היסטוריה” מספרת אורנה רסקין.

המיוחד במסעדת קיטון הנוסטלגית שהיא חלק בלתי נפרד מההיסטוריה של תל-אביב וממרכז הבילוי השוקק. המסעדה שומרת על אווירת מקום ביתי אך יחד עם זאת עם אווירה דינאמית ומעודכנת. מקום ביתי שדוגל בפשטות, אבל לא מתפשר על איכות, באווירה עוטפת ומפנקת מתוצרת הבית, לקהל לקוחותיה מציפה זיכרונות נעימים. הסיפור המשפחתי מיוחד לא פחות. המסעדה מנוהלת כבר  15 שנה על ידי אורנה רסקין, הנכדה של שרה.

רסקין מספרת כי: “סבתא שרה פתחה את המסעדה בשנת 1945 אך רצתה שלבתה(אמה של אורנה) יהיו חיים קלים יותר ושכנעה אותה ללכת ללמוד הוראה. עם סיום הלימודים אמי עזרה במסעדה באחד החגים – ונשארה לנהל אותה עד יום מותה. אני נולדתי ב-1965, ומאז שאני זוכרת את עצמי עזרתי במסעדה. עבדתי כ-12 שנה כאחות במחלקת טיפול נמרץ, וב-1999 אמי חלתה ונפטרה תוך זמן קצר וסבתי, שהיתה אז בת 81, נשארה במסעדה לבדה. החלטתי לעזוב את העבודה כדי לעזור לה, ומאז אני במסעדה. אין ספק, אורנה מנהלת את המסעדה באהבה גדולה.

מה חדש?

תפריט הקיץ עם מנות קלילות וצמחוניות, ארוחת עונג שישי בוקר. בתפריט הקיץ החדש מנות כגון:

טונה אדומה אפויה בשמן זית ושום – על מצע ירקות -35 ₪, אוסובוקו – מבושל עם עשבי תיבול-89 ₪, שניצל סינטה – 71 ₪, מרק בומבה – עם עוף מוקפץ, ירקות צבעוניים ואטריות-45 ₪, תבשיל שעועית בובעס עם בצל מטוגן ופטרוזיליה-35 ₪, קרפלך עם כוסמת ופטריות שמפניון-39 ₪, סלט ניסואז וינאי – תפוח אדמה , טונה אפויה, בואבוס, שעועית ירוקה, עגבניות מיובשות, בצל ברוטב שמן זית ולימון, פילה דג ים ברוטב –  65 ₪, שוק ברווז אפוי בשומן אווז – 78 ₪.

מסעדת קיטון, תפריט. מאת: רות ברונשטיין 106il ישראל לייף סטייל מגזין קולינריה
מסעדת קיטון, תפריט. מאת: רות ברונשטיין 106il ישראל לייף סטייל מגזין קולינריה

בתפריט ארוחת עונג שישי בוקר, מספר מנות יחודיות :

“טעימות יהודיות”-4 טעימות ממבחר הסלטים ( סלט ביצים, סלט מללפונים בשמיר, סלט בובעס, איקרא, כבד קצוץ, סלט עדשים) בלווי לחם הבית-48 ש”ח

“פרוסה”- כמו בבית, פרוסה של לחם הבית עם כבד קצוץ, סלט ביצים, איקרא או מטיאס-12 ₪

סלט סלמון –  סלמון בכבישה ביתית , פלחי לימון ,צנוניות ,עלי בייבי, עגבניות שרי ובצל ירוק -35 ₪

סלט בובעס- שעועית בובעס (לימה) , פטרוזיליה, בצל וגמבה – 28 ₪

פלטת דגים מעושנים- סלמון בכבישה ביתית, טונה אדומה, מאטיאס ואיקרא לצד מטבלים, ירקות ולחם49  ₪, מקרל מעושן ביתי בעישון חם – 36 ₪

מבחר עוגות בחושות/ קוגל אטריות – 12 ₪

מסעדת קיטון, מאת: רות ברונשטיין 106il ישראל לייף סטייל מגזין, קולינריה
אורנה רסקין מציגה את הפינוק הביתי

עוברים בבוקר ליד וממש רעבים לאררווחה קלה? ממליצה לכם להיכנס ולקחת על מצע של פרוסת לחם ממרח מאחד הסלטים הביתיים לדרך במחיר מעורר תיאבון במיוחד רק 15 ₪

בימי שישי ניתן לקנות אוכל מוכן הביתה מהמנות הנבחרות.

“.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים