תופעות גיל המעבר גם אצל גברים

גם גברים סובלים ממשבר אמצע החיים, התופעה מוכרת בספרות הרפואית תחת השם Andropause  המקביל לMenopause  אצל נשים. המעבר לגילאים של 50 פלוס מעורר עניין גובר והולך בקרב הרופאים בגלל השינויים שגברים עוברים. המדובר בדיכאון, ירידה בחשק המיני והשמנה.

מדענים מהפקולטה לרפואה במונש (אוסטרליה) פרסמו מספר המלצות להקל על תופעות גיל המעבר של הגברים:

  1. לשמור על הרגלי תזונה בריאים, הכוללים כמות מאוזנת של ירקות, פירות מוצרי בשר, דגים ומוצרי חלב. בשנים האחרונות התזונה הפכה לגורם דומיננטי בחיי היום-יום, הן כגורם טיפולי והן כגורם המונע מחלות.
  2. לעסוק באופן סדיר בהתעמלות הכוללת אירובי, פעולות לחיזוק השרירים ופעולות השומרות על גמישות.
  3. מומלץ לעבור בדיקות רפואיות באופן סדיר בהתאם להוראות הקיימות לגיל ולמצב הבריאות הנוכחי. בדיקות אלו עשויות לסייע במניעת בעיות לב, התקפי לב, סרטן המעי הגס, סרטן הערמונית ועוד.
  4. בדיקות הורמונליות בגילים 40 עד 55, חלק מההורמונים החשובים בגוף הגבר יורדים ברמתם.
  5. להפחית מתחים וחרדות. מתחים הם המקור מרכזי לבעיות הגבר בגיל המעבר. התעמלות והליכה מרגיעות כמו גם שיחות על הבעיות עם בת הזוג, חברים ומשפחה, עשוי להשפיע לטובה (טיפול פסיכותרפי). חשיפה לאור היום ותאורה טובה בערב גם מסייעים נגד דיכאון.
  6. לשמור על 6-8 שעות שינה בלילה. השינה היא חלק מהתיפקוד הטבעי של הגוף ומאפשרת לכל המערכות – עצבים, שרירים ומוח, להתרענן. בנוסף, שינה טובה בלילה מונעת השמנה. חוקרים מאוניברסיטת שיקגו מצאו שמחסור בשעות שינה משנה את המנגנון של שחרור הורמונים שמאזנים את תחושת הרעב והתאבון גובר למאכלים עתירי קלוריות כגון פחמימיות.
  7. ד"ר רפי חרותי מנהל המרפאה לשיקום מינית במרכז רפאוי רעות  ומומחה בשיקום מינית מציין שחשוב לעלות המודעות לבעיות גיל המעבר ומוסיף שהגיל לא פוסח על תיפקוד המינית ורצוי שבת הזוג לעזור יותר בגירוי ולהיות ערה לבעיה.

106il בריאות : מאת לוטי זילברמן.




כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *