“אמולסיה” – תערוכת הגמר של הבוגרים בגלריה לאמנות ישראלית באורנים

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

בחלוף תשע עשרה שנה, מאז הציגו יחד בגמר לימודיהם בבצלאל, נפגשים שוב בגלריה לאמנות ישראלית באורנים לתצוגה משותפת, האמנים סיגלית לנדאו ודיויד גוס. בתערוכה יוצגו עבודות חדשות שנבחרו ונעשו על ידי האמנים במיוחד ובהקשר לנסיבות ההזמנה והתצוגה בגלריה באורנים, ויש בה הבטחה לנקודות מבט חדשות שיתגלו בתפר ובגשר המתהווה ביניהם. 

סיגלית לנדאו, אמנית רב תחומית המקיימת קריירה בינלאומית תוססת, הוזמנה להציג תערוכות חדשות משותפות עם הצייר דיויד גוס. האמנים הציגו יחד בתערוכת הגמר של לימודיהם במחלקה לאמנות בבצלאל בשנת
1990-1994 . בשנה החולפת ,השניים קיימו ביניהם דיאלוג יצירתי שהיה מלווה בביקורי סטודיו, החלפת רעיונות ושיתוף מסוים בתהליכי העבודה.  דיאלוג זה חידש את הקשר וההתבוננות הדדית בין השניים ותוצריו יוצגו בגלריה לאמנות ישראלית באורנים.

סיגלית לנדאו צילום: יותם פרום
סיגלית לנדאו צילום: יותם פרום

גוס על יצירתה של לנדאו: “היצירה של סיגלית היא אנרגיה טהורה במסווה פיסולי. חומריות אורגנית – בסיס החיים. ביצירתה יש זיקוק של יופי בתהליכים טבעיים, אורגניים, לעומת האלימות החברתית ויחסי הכוח של התרבות האנושית. טבע מסודר ושכלתני מתבטא בקריסטליזציה, ואילו בן האנוש מתנהג באופן לא רציונאלי ואלים כלפי הסביבה וכלפי בני אדם אחרים. אלה הן הדיכוטומיות הגדולות:
אדם-טבע, סדר
אי סדר, אלימות-שלווה. 

לנדאו על ציוריו של גוס: “גם אצל דיויד יש קלקול , יש הפרעה, יש פריעה מכוונת, יש העלמות ככל שחיפוש הזהות גובר, ישנה מכונה שמעורבת בתהליך, ישנה מערכת של חוקים, יש סבל וסבלנות של הצייר, יש גרסאות שלא באמת שופכות אור אחר על הדימוי אלא מייצרות חלחול ונעילות של המבט. יש כתב יד למרות היחידות הגנריות. יש ביקורת וכעס חברתי כבוש …  יש בלוז … יש תעתועים של פרספציה היסטורית.”


אוצר ומנחה קורס גלריה: פרופ’ דוד וקשטיין

סטודנטים אוצרים: ירדן פרס, ספיר וייסמן, מיטל פריד, רוני בביקר, יעל סופר

ניהול הגלריה: עידית לבבי גבאי

3.6.2013 – 27.7.2013 

גלריה לאמנות ישראלית (בית 52) , אורנים, קרית טבעון

שעות פתיחה :

ימים א’-ה’ – 15.00-8.00

שבת – 14.00-11.00

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים