Avocado. Credit; Fotolia

אבוקדו – יתרונות להורדה במשקל

ידוע מזה שנים רבות שלאבוקדו תכונות בריאותיות מיוחדות. בין התכונות הכי חשובות היא שיפור זרימת הדם בגוף, במיוחד בלב ובמוח. מחקרים הראו שאבוקדו יכול למנוע מחלות לב ולהפחית את רמת הכולסטרול. תכונות אלה תורמות להפחתת הסיכון להסתיידות עורקים ושפרים את זרימת הדם לתאי המוח.

מחקר חדש אשר נעשה באוניברסיטה  LOMA LINDA קליפורניה מצא כי אבוקדו מסייע בהפחתת משקל על ידי שיפור תחושת השובע במהלך היום.

החוקרים בדקו 26 מבוגרים הסובלים ממשקל יתר, עם בריאות טובה הוסיפו חצי אבוקדו לארוחת הצהריים, או הורידו פריט אחד מהארוחה והוסיפו חצי אבוקדו.

נבדקים שאכלו חצי אבוקדו בארוחה הרגישו טוב לפחות 3 שעות אחרי הארוחה ול-40% לא היה צורך לקחת חטיף אחרי 3 שעות מהארוחה. כ28% דיווחו שאפילו אחרי 5 שעות לא חשו צורך בחטיף.

החוקר הראשי ד"ר גיואן שאביית הצהיר שהרגשה של שובע זה גורם חשוב בשמירת משקל תקין, כיוון שלא לוקחים חטיפים בין הארוחות, לא מרגישים צורך באוכל. עודמצאו שלמרות הקלוריות והפחמימות שמתווספות לארוחה, אין עלייה של רמת הסוכר בדם, יותר מאלה שאכלו ארוחה סטנדרטית. אבחנה זו מתפרשת שאבוקדו יכול לאזן את רמת הסוכר בדם, והחוקרים חושבים להמשיך במחקר בכיוון זה.

תחושת השובע המשופרת מקורה בערך התזונתי הגבוה. אבוקדו עשיר בסיבים, ויטמינים C ,6B ,E וויטמין K, וגם מינרלים כגון נחושת, פולאט ואשלגן. הם גם עשירים בשומנים טובים, יותר מ-50% זו חומצה אולית, הידועה ביכולתה להפחית את הסיכון למחלות לב. המזינים ונוגדי חימצון הנמצאים באבוקדו כוללים קרוטנוידים-בטה קרוטן, אלפא קרוטן ולוטין. השילוב בינהם הופך את הפרי למזון בסיסי נוגד דלקות. אבוקדו נחשב כמסייע לגוף לקלוט קרוטנוידים ונוגדני חימצון גם ממזונות אחרים.

לסיכום

כדאי  להוסיף לרשימת הקניות שלנו אבוקדו – זה עוזר למה שהכי חשוב: "מניעת מחלות". ידוע שדלקות הם איום למספר רב של מחלות כרוניות, כולל סרטן ומחלות אוטואימוניות. הוספת אבוקדו לתפריט שלנו מהווה יתרון כפול – גם מניעת מחלות וגם ירידה במישקל. 

*מאת: לוטי זילברמן מהנדסת כימיה תואר שני, עם התמחות בתרופות, תזונה וסביבה.

  , ,


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *